Китайският производител на електрически превозни средства Nio Inc. обмисля изграждането на дилърска мрежа в Европа, за да ускори растежа на продажбите, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса. Решението на компанията контрастира с опасностите, произлизащи от стартираното по-рано този месец разследване на Европейската комисия (ЕК) срещу ролята на държавните субсидии на Китай при европейската инвазия на произведените в азиатската страна електромобили и риска от налагането на мита по вноса.
Nio, амбициозен конкурент на Tesla с редица премиум модели, стартира продажбите си в Норвегия през 2021 г. и навлезе в Германия, Нидерландия, Швеция и Дания през октомври миналата година, позволявайки на клиентите да купуват директно от търговските му центрове или онлайн.
Но компанията е започнала да търси дилъри за ключовите европейски пазари, споделят източници. Това донякъде отразява коментарите на президента на Niо, който каза миналия месец, че продажбите в региона не отговарят на очакванията.
Според един източник компанията е установила, че Европа има своите „особености“, без да уточнява подробности. По думите му Nio Планира да се разшири в повече европейски държави. Публикация в LinkedIn показва, че концернът наема служители във Франция, Италия, Унгария, Швейцария и Австрия.
Друг източник споделя, че компанията разглежда дилъри както за своята едноименна марка, така и за проекта Firefly, който се очаква да се появи в Европа през 2025 г.
Друга причина да се използват дилъри е да се облекчи паричният натиск върху Nio, който дава приоритет на разходите за изследвания и станции за смяна на батерии в Китай, изтъкват източниците.
Nio казва, че не е имало промени в маркетинговите и търговските методи на марката в Европа и се ангажира да изгради мрежа за директни продажби.
Компанията продължава да засилва фокуса върху региона въпреки разследването на ЕК. Nio, която е на девето място по обем на продажбите сред производителите на електрически и хибридни автомобили в Китай, все още не предоставя разбивка на данните за Европа.
Миналия месец президентът на Nio Цин Лихун заяви пред китайските медии, че публикациите, според които компанията е продала 832 автомобила в Европа през първата половина на 2023 г., са неверни и че реалните оперативни данни са три до четири пъти по-големи. Въпреки това той изрази своето недоволство от представянето на концерна там.
Nio не използва дилъри в Китай, а вместо това разчита на модел за директни продажби, подобен на този, въведен от Tesla.
Към края на септември Nio управлява 137 центрове, включително шест в Европа, където компанията показва автомобили, предлага тест драйв и разполага с кафенета и заседателни зали за своите клиенти.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали