Традиционните американски производители на автомобили като Ford Motor и General Motors трябва да напуснат китайския пазар, за да запазят капитал на фона на скъпия преход към електрически превозни средства, съветва водещ автомобилен анализатор, цитиран от Ройтерс.
„Мисля, че компаниите от Детройт (известни като Детройтското трио – бел.ред.) трябва да напуснат Китай възможно най-скоро“, изтъква Джон Мърфи, анализатор по ценните книжа в Bank of America, при годишната си презентация на Car Wars, внимателно следен от индустрията доклад.
Насоките на Мърфи за Голямата тройка на САЩ, както са известни Ford, GM и Chrysler – сега част от Stellantis, се появяват по време на дискусия за суровите мерки за намаляване на разходите, които компаниите ще трябва да предприемат, за да бъдат конкурентоспособни по отношение на производителите на електромобили като Tesla, както и чуждестранните автомобилни концерни.
В отговор на по-бавните от очакваното продажби на електромобили тези три компании са се фокусирали върху намаляването на разходите във всички сегменти на своя бизнес. Голямата тройка вероятно ще трябва да предприеме по-драстични мерки, за да намали разходите, предупреди Мърфи, особено при двигателите с вътрешно горене, които генерират по-голяма част от техните приходи.
Китай, най-големият автомобилен пазар в света, се оказа негостоприемен за много чуждестранни производители на автомобили, особено през последните години.
Трудно е да се преодолее силата на китайските компании на тяхна територия, отбелязват Мърфи и други анализатори. Лоялността на купувачите към местните марки там е силна и може да стане още по-силна, след като САЩ наложат новите мита върху китайските електромобили, които влизат в сила от 1 август, добавя Мърфи.
Продажбите на Ford и GM в Китай са спаднали през последното десетилетие. Регионът беше най-големият пазар на GM, а сега автомобилният производител се бори да реализира печалби там. Ford, сблъсквайки се с ожесточената конкуренция в лицето на концерни като BYD и Geely, трансформира бизнеса си в Китай, за да се превърне в център за износ.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим