Продажбите на шведския автомобилен концерн Volvo Cars нарастват с 8% до 71 514 превозни средства през юни спрямо същия месец на предходната година, подкрепени от силното представяне на компанията в Европа и Латинска Америка, съобщава Ройтерс.
Сериозен принос към резултатите има и електрическия модел EX30, изтъкват от Volvo.
Компанията, която е собственост на китайската група Geely Holding, заяви, че продажбите на напълно електрически и плъгин хибридни модели са се увеличили с 41% и вече представляват 48% от глобалните ѝ продажби.
Данните за продажбите са доказателство за успешните мерки, които сме предприели относно нашата дългосрочна стратегическа посока и продължаващото търсене на нашите автомобили, подчертават от компанията.
Продажбите на Volvo в Европа, най-големият пазар на концерна, се увеличават с 34% през до 36 474 през юни.
Годишните продажби на американския пазар междувременно се свиват с 28% до 9304 автомобила, отчасти поради смущенията, свързани с киберсигурността, които наложиха спиране на работата в хиляди дилъри.
Общите продажби на Volvo Cars за първата половина на тази година са нараснали с 14% спрямо 2023 г. до 388 073 автомобила в световен мащаб.
Поради продължаващите търговски търкания между Европейския съюз (ЕС) и Китай Volvo започва да прехвърля производството на изградени в азиатската страна електрически превозни средства в Белгия. Компанията обмисля и спиране на продажбите на произведени в Китай електромобили за Европа, ако бъдат въведени мита от страна на Брюксел, съобщи през юни Times. В публикацията се добавя, че преместването на производството на моделите EX30 и EX90 на Volvo от Китай в Белгия може да отмени решението на компанията да спре продажбите.
В началото на миналия месец Volvo представи първия в света паспорт на електромобилна батерия, записващ произхода на суровините, компонентите, рециклираното съдържание и въглеродния отпечатък на батерията на своя водещ SUV EX90. Паспортът е разработен от Volvo в партньорство с британския стартъп Circulor, който използва блокчейн технология за картографиране на веригите на доставки за компаниите. Разработването на решението е отнело повече от пет години на компаниите.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента