Южнокорейските власти започнаха извънредна среща, за да обсъдят безопасността на електрическите превозни средства и дали да изискват от автомобилните компании да разкриват марката на батериите. Това става на фона на растящите опасения сред потребителите, след като възпламенен електромобил в подземен гараж нанесе големи щети на жилищен блок, пише Ройтерс.
Потушаването на пожар от 1 август, който започва спонтанно от електромобил на Mercedes-Benz, паркиран под жилищна сграда, отне осем часа, като огънят унищожи или повреди около 140 коли и принуди някои жители да се преместят в приюти.
Заместник-министърът на околната среда на Южна Корея ръководи срещата, на която присъстват също представители на министерствата на транспорта и индустрията и националната противопожарна агенция, разкрива пред Ройтерс служител.
Очаква се правителството да обяви скоро нови правила относно безопасността при електромобилите.
Във вторник (13 август) представители на транспортното министерство ще проведат дискусии с автомобилни производители, включително Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea и Volkswagen Group Korea, за да обсъдят предложението за разкриване на марките батерии, използвани в електрическите модели.
Публикуваните в медиите изображения на десетки овъглени автомобили подхраниха страховете на потребителите относно електромобилите.
В началото на този месец електромобил на Kia Corp., оборудван с батерия на SK On, също се възпламени в подземен паркинг.
Автомобилните експерти твърдят, че електромобилите горят по различен начин от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като пожарите често продължават по-дълго и са по-трудни за гасене, тъй като батериите имат склонност да се запалват отново.
Столичният щаб за пожари и бедствия в Сеул изтъква в доклад, публикуван през февруари, че са възникнали 1399 пожара в подземни паркинги в Южна Корея между 2013 г. и 2022 г., като 43,7% се дължат на превозни средства. В документ се добавя, че източниците на електричество представляват 53% от автомобилните пожари в подземните гаражи.
Вестникът Chosun Ibo съобщи миналата седмица, че Южна Корея планира да изиска от производителите на електромобили да разкриват марката на батериите в автомобилите.
В момента производителите трябва да предоставят определена информация за превозните средства, като горивна ефективност и само ограничени подробности за батериите, като не е необходимо да посочват имената на доставчиците, пише вестникът.
В събота Hyundai Motor Co. идентифицира производителите на батерии, използвани в неговите 13 модела електромобили, включително за три модела от марката Genesis, на своя уебсайт, след като получи множество запитвания за производители на батериите.
Електромобилите на Hyundai и Genesis използват батерии от редица компании, включително LG Energy Solution (LGES), SK On, както и от китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL).


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
преди 1 година В подземните паркинги не е забранено да влизат автомобили с произволно запалващи се, незагасими, токсични термични бомби, защо ли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop ... в подземните паркинги е забранено да влизат автомобили с метанови и газови бутилки , защо ли ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Провеждат среща относно ОПАСНОСТТА от непредсказуемите, незагасими термични бомби, които са в паркингите на молове и домове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар