Xpeng Inc. търси място за обособяване на производство в Европа, което ще превърне компанията в поредния китайски производител на електрически превозни средства, който се стреми да смекчи въздействието на наложените от Европейския съюз (ЕС) мита върху вноса на произведени в Китай електромобили, съобщава Fortune.
Китайският партньор на Volkswagen AG се намира в ранен етап на избор на държава в ЕС като част от плана си за локализиране на производството, изтъква главният изпълнителен директор Хъ Сяопън в интервю за Bloomberg.
Компанията очаква да изгради производствен капацитет в райони със „сравнително ниски трудови рискове“, посочва Хъ, добавяйки, че Xpeng също планира да създаде широкомащабен център за данни в Европа, тъй като ефективното събиране на софтуерна информация се превръща в първостепенен фактор за функциите за шофиране при интелигентните автомобили.
Мащабният план на Xpeng за разширяване в световен мащаб няма да бъде повлиян от по-високите мита на ЕС, въпреки че Хъ отбелязва, че „постъпления от някои европейски страни ще бъдат намалени след увеличението на митата“.
Създаването на производствен отпечатък в Европа ще помогне на Xpeng да се присъедини към нарастващите редици на китайските производители на електромобили, включително BYD Co., Chery Automobile Co. и Zeekr на Zhejiang Geely Holding Group Co., които вече изграждат производство в региона, за да минимизират въздействието от решението на ЕС да увеличи митата върху произведените в Китай електромобили до 36,3%.
Електромобилите на Xpeng ще бъдат обложени с допълнителни мита в размер на 21,3%.
Новите европейски търговски бариери са само един аспект от по-широк глобален търговски спор. САЩ наложиха мита върху вноса на китайски електромобили, които могат да достигнат 100%, тъй като двете най-големи икономики в света спорят за индустрия, която се разраства бързо благодарение отчасти на субсидиите от Пекин.
Търговските мерки само увеличават предизвикателствата, пред които е изправена 10-годишната компания през последните години. Xpeng също се сблъсква с охлаждащите се продажби на вътрешния пазар, със спорове за продуктово планиране и продължителна ценова война.
Производителят достави около 50 000 автомобила през първата половина на годината, което се равнява едва на около една пета от месечните продажби на BYD Co. Въпреки че перспективите за доставка за текущото тримесечие засенчват прогнозите на анализаторите, очакваните приходи са доста под очакванията.
Все пак Xpeng може да разчита на новото партньорство с Volkswagen. Стотици служители на германския автомобилен производител сега работят в централата на китайската компания в Гуанджоу. Висшите ръководители на двете фирми се срещат поне веднъж седмично, разкрива Хъ, отбелязвайки, че компанията „полага всички усилия, за да гарантира, че партньорството работи добре“.
Един пример за това как сътрудничеството е от полза за китайската компания е управлението на сложните вериги на доставка. С помощта на Volkswagen брутният марж на Xpeng през второто тримесечие се покачи до 14% от отрицателните 3,9% преди година.
Предимство при изкуствения интелект
Xpeng също вижда своя опит в областта на изкуствения интелект (AI) и усъвършенстваните функции за подпомагане на водача като трамплин за навлизане в Европа. Това е една от причините, поради които компанията ще трябва да създаде широкомащабен център за данни в региона, преди да може да въведе тези функции, изтъква Хъ.
Листната в САЩ Xpeng също е инвестирала в изследвания и разработки, свързани с AI, включително в собствени чипове, разкрива Хъ, По думите му полупроводниците ще играят по-важна роля в „интелигентните“ превозни средства, отколкото батерийните клетки.
„Продажбата на милион коли, задвижвани от изкуствен интелект, на година ще бъде предпоставка за компаниите, които най-накрая ще излязат победители през следващите 10 години, в които човешкият шофьор може би ще има контакт с волана средно по-малко от веднъж на ден в ежедневието си пътуване до работното място“, прогнозира Хъ. „Компаниите ще започнат да пускат такива продукти от 2025 г. и Xpeng ще бъде сред тях“, категоричен е той.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват