Volkswagen AG и Xpeng Inc. ще задълбочат сътрудничеството си, като двете компании се ангажират да разработят ново електрическо и електронно решение за всички електромобили, произведени в Китай под марката Volkswagen, съобщава Bloomberg.
Китайският производител на електрически превозни средства обяви, че е сключил споразумение за техническо сътрудничество с традиционната германска автомобилна група за разработване на решения за местно произведени превозни средства, базирани на т.нар. китайска основна платформа на VW и платформата Modular Electric Drive Matrix.
Двете компании са създали и развойни центрове в Гуанджоу и Хъфей - където са базирани съответно Xpeng и китайският технологичен център на VW - така че инженерите от двата автомобилни производителя да могат да работят по-тясно. Първият автомобил, оборудван със съвместно разработената архитектура, трябва да влезе в производство в рамките на около 24 месеца.
Това задълбочава допълнително връзките между Xpeng и Volkswagen. През юли миналата година германският концерн заяви, че ще инвестира 700 млн. долара в Xpeng в замяна на дял от 4,99%.
За Volkswagen обединяването с Xpeng му дава достъп до ценен софтуер за интелигентни автомобили, докато звеното Cariad изпитва проблеми в разработването на такъв. За Xpeng партньорството добавя финансова тежест и шанс за разширяване в глобален мащаб.
Със споразумението от понеделник Volkswagen „ще пусне на пазара нова, много мощна електронна система за превозни средства от 2026 г.“, изтъква Ралф Брандщетер, член на борда на директорите на VW в Китай. Той очаква и повишена ефективност на разходите.
Председателят и главен изпълнителен директор на Xpeng Хъ Сяопън заяви от своя страна, че сътрудничеството „бележи третия важен етап, който постигнахме в рамките на една година в нашето дългосрочно стратегическо партньорство“ с Volkswagen.
Volkswagen не е единствената европейска компания, която задълбочава връзките си с китайски производител. През май главният изпълнителен директор на Stellantis NV Карлос Таварес пътува до Китай, за да подпечата съвместното предприятие с Zhejiang Leapmotor Technology Co. Китайската компания продаде около 144 хил. автомобила – изцяло електрически и плъгин хибриди - на местно ниво миналата година, нищожни обеми в сравнение с гиганти като BYD Co. и Zhejiang Geely Holding Group Co., и отчете загуба от 4,2 млрд. юана (580 млн. долара). Но Leapmotor може да се похвали с това, което много китайски индустриални ръководители казват, че е ключът към техните агресивно ниски разходи: вертикална интеграция.
Leapmotor ще използва дилърската мрежа на Stellantis, за да се насочи към масовия пазар в Европа с най-малко шест нови модела до 2027 г., включително електрическия градски автомобил C10 и T03, който напомня Fiat 500e и струва около половината от цената на италианския модел.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
преди 1 година Винаги съм казвал ,че Ханс никога не е бил добър в електрониката. След като нито една Немска автомобилна фирма няма собствена OS за автомобили. Обикновено Software една част в ---Индия , Китай , Холандия се създава. Преди 4 години отделиха 5 Милиарда Евро за разработване на собствена система като работеха повече оt2 хиляди програмисти и накрая нищо затвориха тоя отдел а шефа го уволниха. Да се надяваме,че Китайците ще им създадат тая система от която се нуждаят от години не напразно на новите отговор Сигнализирай за неуместен коментар