Европейският съюз (ЕС) все още отчита „значителни оставащи пропуски“ след осем кръга преговори с Пекин, насочени към избягване на митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, които трябва да влязат в сила до края на този месец, съобщава Bloomberg, цитирайки заявление на европейските власти.
Еврокомисарят по въпросите за търговията Валдис Домбровскис и китайският министър на търговията Уан Уънтао са провели видео разговор в петък, за да обсъдят напредъка на дискусиите досега, посочва Олоф Гил, говорител на Европейската комисия (ЕК) относно търговията и земеделието. Двамата са се договорили да продължат техническите разговори в близко бъдеще.
Двете страни са обсъдили дали може да се постигне споразумение за така наречените ценови ангажименти - сложен механизъм за контрол на цените и обемите на износа, който може да замени антисубсидийните мита.
ЕС многократно изтъква, че всяко решение трябва да е в съответствие с правилата на Световната търговска организация (СТО), да се справи с въздействието на китайските субсидии и да може да се следи от ЕС по отношение на изпълнението.
Блокът проучва индивидуални споразумения за цените с някои производители на автомобили, които биха могли частично да избегнат новите мита. Китай обаче предупреди износителите да не търсят индивидуални сделки с ЕС, тъй като иска всички компании да бъдат третирани с общо споразумение като част от преговорите.
По време на разговора Домбровскис е заявил пред китайския министър на търговията, че съгласно правилата на СТО блокът има възможност да предлага ценови ангажименти на различни компании и преговорите му с Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти не изключва разговори с отделни износители.
Китай отговори на митата върху електромобили със собствени разследвания върху млечните продукти, свинското месо и брендито, както и чрез повишаване на възможността за увеличаване на митата върху вноса на автомобили с големи двигатели. ЕС заяви, че ще защитава интересите си срещу всеки необоснован анализ и вече оспорва разследването на Китай за млечни продукти пред СТО.
Без споразумение електромобилите, произведени в Китай, ще бъдат изправени пред мита по вноса от до 45%, като регулацията въвежда нови налози, които трябва да бъдат въведени до 30 октомври.
По-рано тази седмица германският канцлер Олаф Шолц заяви, че германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай. Той посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц по време на церемонията по откриването на съоръжение за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz в Югозападна Германия.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.
преди 1 месец До: khao мхм, знам че не са ефффтини. То това е едно на ръка, да не ти се налага да чакаш нещо за смяна, да видиш тогава кон боб яде ли... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Личи си , че китайците не са чели анализите на капацитети от нивото на Тиква-та , ***-а, Алди и с-ие.Ако бяха, щяха да знаят,че европейският пазар е безперспективен и загиващ и нямаше да си губят времето в неистови усилия и осем кръга преговори да влязат в него, а щяха да се концентрират върху необятната блатна площ на север от тях..Ама че лузъри... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Huawei M9 удря в земята BMW X5? Лъже проклетотокуче! === https://youtube.com/watch?v=-SOad4BlLqs отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Alex Silver ново мозъчо увреждане ли имаш, че не се рязбира какво си изгрухтял... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец В Китай произвеждат само еФФтини *** за по 500-600 долара. Кой нормален човек ще продава коли на изостаналите във всяко отношение китайци? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: гъбко че те не са ефффтини, погледнах им цените и те са същите като на истинските коли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Вата, като купите тези китайски тенекета, споделете, какво е положението. Разчитам на вашето безанолого и необективно мнение! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Минавам покрай представителството на Dongfeng, няма опашки от хора с петолъчки на реверите, искащи да притежават почти безплатните Поднебесни съвършенства на четири колела. Вече цяла година ще стане ни обливат масово всякакви медии колко хубави, добри и ефффтини Поднебесни каляски се предлагат по света и у нас. Да отбележа за копейкопоклонниците - митата не са въведени все още! Някакъв проблем ли има, та не се стичат тълпи от мераклии? За какво се упражнявате ежедневно по материали за коли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар