Hyundai Motor Co. отчете печалба за третото тримесечие, която не отговори на прогнозите на анализаторите, тъй като слабите продажби на автомобили и увеличените геополитически рискове подкопават рентабилността, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на южнокорейския автомобилен концерн възлиза на 3,58 трлн. вона (2,6 млрд. долара), което представлява спад от 6,5% спрямо същия период на предходната година. Междувременно анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакваха печалба от 3,9 трлн. вона.
Приходите от продажби растат с 4,7% до 42,9 трлн. вона през същия период.
Спадът в печалбата отразява еднократни разходи от около 320 млрд. вона, свързани с превантивни удължавания на гаранции на автомобили, става ясно от отчета на компанията.
Водещият автомобилен концерн в Южна Корея обеща да увеличи производството на хибриди, тъй като глобалният автомобилен сектор е изправен пред устойчиво охлаждане при търсенето на електромобили на фона на все още високите лихвени проценти и забавящия се икономически растеж. Индустрията също така се сблъсква с повишена несигурност в навечерието на президентските избори в САЩ, като кандидатите обещават разнополюсни политики за сектора - от стимули за електромобили до правила за емисиите и тласък на местното производство.
Въпреки че Hyundai вярва, че може да изпълни насоките си за печалбата за тази година, повишените геополитически рискове, ескалиращата конкуренция и несигурността на политиките по целия свят оказват натиск върху краткосрочната му рентабилност, заяви пред инвеститори Сьон-йо Лий, главен финансов директор на компанията.
„Бизнес средата за четвъртото тримесечие не изглежда особено благоприятна, така че ще трябва да положим усилия, за да увеличим доставките както на дребно, така и на едро“, изтъква Лий. „Въпреки това ние обещахме да запазим маржа на оперативната си печалба между 8%-9% и вярваме, че можем да поддържаме тази цел занапред“, посочи още.
Маржът на оперативната печалба достига 8,3% през третото тримесечие.
Въпреки че продажбите на автомобили в чужбина спадат през третото тримесечие, силното търсене на спортни превозни средства, хибриди и моделите на луксозната марка Genesis задържаха средната продажна цена на Hyundai по-висока, изчислява SK Securities Co.
Доставките на едро на компанията през третото тримесечие достигат малко над 1 млн. превозни средства, което е спад от 3,2% спрямо предходната година. Продажбите в Северна Америка се повишават с 9,3%, докато тези в Европа отчитат спад от 9,5%. Търсенето на автомобили на групата в Китай се понижава с 61%, докато в Индия продажбите спадат с 5,7%.
По време на годишната среща с инвеститорите през август Hyundai заяви, че планира да удвои гамата си от хибридни автомобили, като същевременно запази непроменена целта за продажби на електромобили до 2030 г. от 2 млн. превозни средства.
Компанията също така обяви обратно изкупуване на акции на стойност 4 трлн. вона като част от усилията си да подобри възвръщаемостта за инвеститорите.
По-рано тази седмица Hyundai листна своето индийско звено на борсата в Мумбай, набирайки около 3,3 млрд. долара. Компанията продаде 17,5% дял от местния си бизнес, реализирайки най-голямото първично публично предлагане в страната.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията