General Motors Co. изтъква, че властите в Канада оттеглят субсидиите за електрически автомобили в неудобен момент - точно както искат от производителите на автомобили да увеличат продажбите на по-чисти превозни средства, пише Bloomberg.
В момента някои потребители могат да получат до 12 000 канадски долара (8673 щатски долара) отстъпка от цената на електрическа кола. Федералните отстъпки приспадат до 5000 канадски долара от крайната цена, докато провинция Квебек дава до 7000 канадски долара, а Британска Колумбия предлага максимум 4000 канадски долара.
Но правителствените служители, фокусирайки се върху големия бюджетен дефицит, сега ограничават използването на парите на данъкоплатците. През март Квебек заяви, че постепенно ще премахне субсидиите до 2027 г. През юни Британска Колумбия значително стесни достъпността на своите отстъпки, позовавайки се на „наличното финансиране“ и по-бърз от очакваното ръст на продажбите на електромобили.
Междувременно канадското национално правителство си постави агресивна цел за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с бензин.
Налага се всички нови лекотоварни автомобили, продадени до 2035 г., да бъдат електрически или плъгин хибриди. Има междинни цели от 20% до 2026 г. и 60% до 2030 г.
Съгласно предложената от Канада система производителите на автомобили получават кредити за съответствие за продажби на електромобили и инвестиции в инфраструктура, но понасят дефицити при неизпълнение. Някои провинции имат свои собствени цели – Британска Колумбия заплашва производителите с финансови санкции при изоставане от целите.
Базираният в Детройт General Motors и търговските му представителства ще „работят много усилено, за да се опитат да преодолеят това“, посочва президентът на GM за Канада Кристиан Аквилина, добавяйки, че допълнителната подкрепа също може да стимулира приемането, като например по-развитата зарядна инфраструктура.
Стимулите осигуриха притока на купувачи към сегмента. Пазарният дял на електромобилите е няколко пъти по-голям в Квебек и Британска Колумбия, отколкото в Онтарио, която отмени отстъпката за потребителите през 2018 г.
GM започна 2024 г. с дял на електромобилите от 3% от общите продажби за Канада, като приключи третото тримесечие с дял от 12,5%.
Автомобилният гигант в момента губи пари от своите модели, захранвани с батерии, но главният изпълнителен директор Мари Бара посочи във вторник, че работи за реализиране на печалба от електромобилите „колкото е възможно по-бързо“.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите