General Motors Co. изтъква, че властите в Канада оттеглят субсидиите за електрически автомобили в неудобен момент - точно както искат от производителите на автомобили да увеличат продажбите на по-чисти превозни средства, пише Bloomberg.
В момента някои потребители могат да получат до 12 000 канадски долара (8673 щатски долара) отстъпка от цената на електрическа кола. Федералните отстъпки приспадат до 5000 канадски долара от крайната цена, докато провинция Квебек дава до 7000 канадски долара, а Британска Колумбия предлага максимум 4000 канадски долара.
Но правителствените служители, фокусирайки се върху големия бюджетен дефицит, сега ограничават използването на парите на данъкоплатците. През март Квебек заяви, че постепенно ще премахне субсидиите до 2027 г. През юни Британска Колумбия значително стесни достъпността на своите отстъпки, позовавайки се на „наличното финансиране“ и по-бърз от очакваното ръст на продажбите на електромобили.
Междувременно канадското национално правителство си постави агресивна цел за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с бензин.
Налага се всички нови лекотоварни автомобили, продадени до 2035 г., да бъдат електрически или плъгин хибриди. Има междинни цели от 20% до 2026 г. и 60% до 2030 г.
Съгласно предложената от Канада система производителите на автомобили получават кредити за съответствие за продажби на електромобили и инвестиции в инфраструктура, но понасят дефицити при неизпълнение. Някои провинции имат свои собствени цели – Британска Колумбия заплашва производителите с финансови санкции при изоставане от целите.
Базираният в Детройт General Motors и търговските му представителства ще „работят много усилено, за да се опитат да преодолеят това“, посочва президентът на GM за Канада Кристиан Аквилина, добавяйки, че допълнителната подкрепа също може да стимулира приемането, като например по-развитата зарядна инфраструктура.
Стимулите осигуриха притока на купувачи към сегмента. Пазарният дял на електромобилите е няколко пъти по-голям в Квебек и Британска Колумбия, отколкото в Онтарио, която отмени отстъпката за потребителите през 2018 г.
GM започна 2024 г. с дял на електромобилите от 3% от общите продажби за Канада, като приключи третото тримесечие с дял от 12,5%.
Автомобилният гигант в момента губи пари от своите модели, захранвани с батерии, но главният изпълнителен директор Мари Бара посочи във вторник, че работи за реализиране на печалба от електромобилите „колкото е възможно по-бързо“.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган