Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.
Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.
ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс


преди 1 година До: кръпко: Хлорпромазин, дълбоко мускулно. Спешно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: пръдко: Вчера започна деня с лекция по минно-обогатителни процеси и химико-физични свойства на урана, а си го завършила с обширно експозе по индустриални компютри, графични станции и видове интерфейс. Днес започваш с анализ на ракетно-бомбените удари в украйна, аспекти на нефтапреработката в Русия и снабдяването с бои на АвтоВАЗ и предполагам, като минеш през специфика на есенната мелиорация, в късна доба, на бутилка гуава ще ни просветиш с лекция по инвазивна кардиология и ноктопластика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao Но за Педро скъзито, що е то индустриален и/или персонален компютър му е тъмна Индия и ги бръщолеви както за камионите и пр. Цъкнал я тубата я уикито и вече е проф. М/у другото това да имаш техническо и софтуерно решение от един доставчик, в много случаи не е никак лошо нещо, пести ти много главоболия! А Simens са били, и продължават да са, лидер в индустриалните решения. Аз съм правил за тях едни неща. Едно успях, други не! Не пасат трева ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao Но са един от лидерите при доставката на индустриални компютри. И преди беше така и сега е така. Там системите имат изисквания за непрекъсваемост и устойчивост на данните над масовите потребителски. Имат и собствена операционна система, която обединява информационните масиви, сертифицира вход/изход на различни контролери и приложения. Но всички големи си правят такива системи, веднъж създават сигурност на техните решения, и второ, ти продават допълнителни услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: khao Хаха, днеска си го захапал Педро скъзито. Уикизавъра ги бръщолеви некви едно помни, друго си припомня с гугъла, трето не разбира ич, праи се на знайко. Simens нивгаш не са били лидер в персоналните компютри. Никога! Нито в топ 5 по продажби нито в топ 10 по продажби в цялата си история. Дори и в колаборацията с Fujitsu. Кляфка за IBM и DELL, ама нищо за Qompaq(че от 5 компютъра 2 беха Qompaq), Packard Bell, NEC ... Хаха, нема ти казвам кога беше, първите ми графични станции беха с SCSI отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година От #20: Единственото, което не ти казах и сега ти го казвам, е да си вземаш битовата електроника под мишница и да си емешбайката. Останалото си го знаеш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: бомбашка: Ето какво написа: *До: Tikva007 Баси лъжеца, *** оф ***, некадърник!... Сименс никога не са били лидер при компютрите, але па световен.. и нямат собсвена ОС.* Аз ти показах и компютрите, и операционните системи, с които 30 години работиха по целия развит свят огромни мрежи на военни, полиция и спецслужби, космос и авиация, заводи, болници, издателствата и печатниците на световни медии, телевизии и видеообработка, транспорт и спедиция, митници и университети. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Tikva007 едиснтвеното което доказа е, че си много глууупав, но това си го доказвал многократно... ако трябва да обобщя, каза че са спекли 90-те защото фондер е дошла на власт 2020...а и заради глобалистите.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Няма две мнения, че Китай е номер 1. Германия няма шанс нито при колите, нито където и да е. Същото се отнася и за пенсионерите от САЩ. Сащ е една западаща *** пълна с бездомници, наркомани и пенсионери. Пратете им памперси на тия осраняци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година От #15: Това, което работиш и мислиш че е нещо кой-знае какво, го прави мой приятел за колегите си, докато проектира МОЛ-ове. Уважавам дълголетието ти тук като дежурен ллайнномет и факта, ча заради теб и другите наташки като пантологът с ланда-сондата, тук сериозни хора не пишат отдавна. Е, не пропускам и заслугата на новия собственик на сайта - едно време беше място за кинтаджии, а сега - за скъсани ккоммунета. Но за едно си прав - не сме и няма да говорим за компютри - ти не си подготвена отговор Сигнализирай за неуместен коментар