Най-големият автомобилен производител в Европа по пазарен дял, Volkswagen Group, обяви миналия месец, че възнамерява да започне безпрецедентно закриване на фабрики в Германия, подчертавайки нуждата от стратегическа корекция на представянето му на глобалния пазар. Това е отговор на спада в търсенето на електромобили и растящото регионално присъствие на китайските електромобили.
Плановете за закриване на фабрики обхващат всъщност няколко държави: Германия, Белгия и Китай. Фактът, че Volkswagen обмисля затварянето на заводи в сърцето на своя бизнес, Германия, подчертава сериозността на предизвикателствата, пред които е изправена компанията.
В момента поне две германски фабрики на групата отчитат неработещи производствени линии.
Тук може да добавим и завода в Белгия, където се сглобяват модели за премиум марката Audi. По-рано тази седмица компанията призна, че засега не успява да намери купувач на съоръжението, в което работят около 3000 души.
Обектът в Брюксел, който миналата година успя да изгради около 50 хил. автомобила, също е изправен пред дългогодишни структурни предизвикателства, включително трудности при промяна на оформлението му поради близостта до града и високите логистични разходи.
Глобалният автомобилен пазар през първото полугодие на 2024 г. Източник: VW
Отделно, Volkswagen се готви да затвори завод в Нанкин, който управлява съвместно с китайския концерн SAIC Motor Corp. в отговор на забавянето в търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Съоръжението произвежда автомобили Passat и Skoda, разполага с годишен капацитет от 360 000 превозни средства.
Анализът на плановете за закриване на фабрики и миграцията в капацитета на Volkswagen разкрива следните причини: първо, данните за глобалните продажби на нови коли за първата половина на 2024 г. показват годишен темп на растеж от едва 3,3%. По отношение на електромобилите, въпреки годишния темп на растеж на глобалния пазар от 21,6% през първата половина на 2024 г., Volkswagen пропуска този скок.
Продажбите на Volkswagen през последните години. Източник: VW
Разглеждайки основния пазар на Volkswagen, Европа, годишният темп на растеж на електромобилите в региона е едва 1,6%. На китайския пазар, въпреки че годишният темп на растеж при продажбите на електромобили достигна 33,5%, основният импулс на растеж идва от местните марки.
Продажбите на автомобили на Volkswagen през първата половина на 2024 г. достигат едва 4,348 млн. броя, отбелязвайки най-слабото представяне на групата за последните две години. В сравнение с предишни периоди, когато продажбите надхвърлят 5 млн. броя, става ясно, че Volkswagen е изправен пред предизвикателството на свръхкапацитета.
Рентабилността на Volkswagen през последните години. Източник: VW
По отношение на рентабилността Volkswagen претърпя значителни колебания през последните няколко години. Маржът на оперативната печалба достигна връх от 7,26% през първата половина на 2023 г., но след това започна да намалява, спадайки до 6,33% през първата половина на 2024 г.
Това отразява предизвикателствата пред Volkswagen по отношение на рентабилността, както и борбите му с пазарната конкуренция, натиска върху разходите и трансформацията към електрическа мобилност, които принудиха компанията да прибегне до затваряне на фабрики.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
преди 1 година "Какво кара Volkswagen да закрива фабрики в Германия?"Как "какво"? Послушността. Много слушкат, ама слушкат неправилните чичовци и разни УрсулЯци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар