Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.
Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.
ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“


преди 1 година До: Tikva007----мРЪСЕННАЦИСТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Tikva007/// ***, МНОГО СИ *** НАИСТИНА! 220 МИЛИАРДА ДОТАЦИИ Е ДАЛ ДР. сИ САМО НА КИТАЙСКИТЕ ЕЛЕКТРИЧКИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година АБСОЛЮТНО Е ПРАВ! немското анто требва да се страхуна от сащ. за да си направат место направиха скандала с въглеуродните емисии на волфа, недвижимите имоти на дойчебавката и сега последно - санкциите и газът. така де, е ли германия военна база на сащ или не? Почнаха да прават такива коли, че човек да иска да си купи, но да нема желания. електрокари с 3 годишен хоризонт? не, мерси, ше си земем БИД! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото* - Издържала е, защото Германия тагава се управляваше от сериозни мъже като Хелмут Кол е Герхард Шрьодер, а не от Лудото Ленче и един сплескан лебервурст, както нарече Шолц посланикът на така обгрижваната от Германия украйна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година БМВ обаче цепят здраво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар