Всеки четвърти нов автомобил, продаден във Великобритания през ноември, е бил изцяло електрически, показват данни на Обществото на автомобилните производители и търговци (SMMT), цитирани от Bloomberg.
Това подчертава напредъка, който британският пазар постига по отношение на декарбонизацията, заложена в правителствените планове за постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.
Данните за ноември изпреварват целта, заложена от правителството, за 22% дял на електромобилите от общите продажби за тази година. По-високият дял се дължи основно на големите отстъпки, които предлагат производителите на автомобили и по-скромната гама от конвенционални модели, изтъква SMMT.
Резултатът подкрепя призивите на застъпниците за електромобили като New AutoMotive, които са противопоставят на опитите на по-широката автомобилна индустрия да принуди правителството да облекчи регулациите за емисиите от превозните средства.
Миналата седмица британските власти обявиха, че ще преразгледат правилата, за да подкрепят бедстващите автомобилни компании, които се оплакват, че тези цели застрашават тяхната рентабилност и пречат на продажбите им.
„Министрите не трябва да отстъпват на фона на това постижение, като преразгледат политиката за електромобилите“, изтъква изпълнителният директор на New AutoMotive Бен Нелмъс.
Британският министър на бизнеса Джонатан Рейнолдс заяви подкрепата си за индустрията, малко след като Stellantis обяви, че ще закрие своя завод за микробуси в страната. Съоръжението, което работи от 120 години, изгражда превозни средства за марката Vauxhall.
Въпреки че постигнатият през ноември дял на електромобилите надхвърля правителствената цел за 2024 г., този от началото на годината все още изостава на ниво от 18,7%, предупреждава SMMT.
Продажбите на електромобили се движат по-добре във Великобритания спрямо тези в Европейския съюз (ЕС) през годината, тъй като премахването на стимулите в някои страни, включително в Германия, предизвика отлив в търсенето.
Великобритания представи правила, които изискват 22% от всички нови автомобили, продадени в страната през 2024 г., да са изцяло с електрическо задвижване, като този дял нараства до 80% за 2030 г. Автомобилостроителите ще се сблъскат със солидни глоби, ако не изпълнят поставените цели, като таксите възлизат на 15 хил. паунда за превозно средство.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс