Всеки четвърти нов автомобил, продаден във Великобритания през ноември, е бил изцяло електрически, показват данни на Обществото на автомобилните производители и търговци (SMMT), цитирани от Bloomberg.
Това подчертава напредъка, който британският пазар постига по отношение на декарбонизацията, заложена в правителствените планове за постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене до 2030 г.
Данните за ноември изпреварват целта, заложена от правителството, за 22% дял на електромобилите от общите продажби за тази година. По-високият дял се дължи основно на големите отстъпки, които предлагат производителите на автомобили и по-скромната гама от конвенционални модели, изтъква SMMT.
Резултатът подкрепя призивите на застъпниците за електромобили като New AutoMotive, които са противопоставят на опитите на по-широката автомобилна индустрия да принуди правителството да облекчи регулациите за емисиите от превозните средства.
Миналата седмица британските власти обявиха, че ще преразгледат правилата, за да подкрепят бедстващите автомобилни компании, които се оплакват, че тези цели застрашават тяхната рентабилност и пречат на продажбите им.
„Министрите не трябва да отстъпват на фона на това постижение, като преразгледат политиката за електромобилите“, изтъква изпълнителният директор на New AutoMotive Бен Нелмъс.
Британският министър на бизнеса Джонатан Рейнолдс заяви подкрепата си за индустрията, малко след като Stellantis обяви, че ще закрие своя завод за микробуси в страната. Съоръжението, което работи от 120 години, изгражда превозни средства за марката Vauxhall.
Въпреки че постигнатият през ноември дял на електромобилите надхвърля правителствената цел за 2024 г., този от началото на годината все още изостава на ниво от 18,7%, предупреждава SMMT.
Продажбите на електромобили се движат по-добре във Великобритания спрямо тези в Европейския съюз (ЕС) през годината, тъй като премахването на стимулите в някои страни, включително в Германия, предизвика отлив в търсенето.
Великобритания представи правила, които изискват 22% от всички нови автомобили, продадени в страната през 2024 г., да са изцяло с електрическо задвижване, като този дял нараства до 80% за 2030 г. Автомобилостроителите ще се сблъскат със солидни глоби, ако не изпълнят поставените цели, като таксите възлизат на 15 хил. паунда за превозно средство.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц