General Motors Co. ще понесе над 5 млрд. долара под формата на такси и отписвания, свързани с дейността на концерна в Китай, докато американската автомобилна компания се опитва да спаси бизнеса си на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Производителят на автомобили очаква да понижи стойността на съвместните си предприятия в Китай с около 2,9 млрд. долара, става ясно от регулаторен документ.
Компанията също така ще бъде натоварена с още 2,7 млрд. долара под формата на разходи, свързани със затварянето на фабрики и преструктурирането на дейността си в Китай.
Тези ходове бележат кулминацията на продължилия години спад на пазарния дял на американския концерн. Китайските производители на автомобили процъфтяват благодарение на огромните държавни субсидии и вълната от нови модели, които потребителите купуват.
Китай подкрепи местните производители в опит да ги превърне в доминиращи играчи у дома и да им помогне да се разширят в глобален план. Това принуди чуждестранните концерни да се оттеглят или да се преструктурират. През последните шест години американските, японски, южнокорейски и европейски автомобилни производители закриха или продадоха своите заводи, като се оттеглиха от съвместните си предприятия.
GM не е пощаден от тази промяна. Компанията загуби 347 млн. долара в Китай през първите девет месеца на тази година. За сравнение, през 2017 г. тя отчете годишна печалба от 2 млрд. долара.
Преди отписването, обявено в сряда, GM оцени дела си в съвместното си предприятие със SAIC на 6,4 млрд. долара към края на 2023 г. По-ниската стойност на бизнеса със SAIC е признание, че дейността на GM в региона вече не генерира печалбите от миналото.
Таксата от 2,7 млрд. долара е свързана с плана за преструктуриране на предприятието, което ще накара GM да затвори заводи и да намали броя на нерентабилните модели превозни средства. По-голямата част от този непаричен артикул ще бъде признат през четвъртото тримесечие, показва още документацията на GM. Това обаче няма да повлияе на коригираната печалба на концерна за периода.
Въпреки затруднението в Китай, GM и SAIC вярват, че начинанието може да бъде върнато към рентабилност, изтъква говорителят на GM Джим Кейн. Компанията очаква бизнесът да продължи да се развива без допълнителни капиталови инвестиции от страна GM, добавя той.
През август концернът стартира съкращения на работните места в предприятието със SAIC. Мярката засегна позиции в отделите, свързани с китайския пазар, включително в този за изследвания и развитие.
В GM и неговите съвместни предприятия в Китай работят повече от 58 000 души.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц