Германският производител на автомобили Mercedes-Benz ще направи промени в своя управителен съвет, добавяйки четирима нови членове, съобщава Ройтерс.
Корекциите в ръководството ще влязат в сила през 2025 г.
Сабине Колайзен, Рената Юнго Брюнгер, отговаряща за почтеността, управлението и устойчивостта, и Хубертус Троска, член на борда на директорите на бизнеса в Китай, трябва да напуснат ръководството, тъй като договорите им изтичат, изтъква компанията.
Олаф Шик, настоящ главен финансов директор на производителя на автомобилни части Continental, ще се присъедини към управителния съвет на Mercedes от 1 октомври 2025 г., информира базираната в Щутгарт компания.
Освен това Матиас Гайзен, който ръководи звеното Mercedes-Benz Vans, и Оливер Тьоне, шеф на отдела за продуктова стратегия и управление, ще се присъединят към управителния съвет.
Брита Зеегер ще замени Сабине Колайзен като директор „Човешки ресурси“.
През ноември Mercedes обяви, че планира да намали разходите си заради по-слабото финансово представяне. "През идните години ще намалим разходите си с няколко милиарда евро годишно", заяви говорител на концерна.
Той отказа да коментира дали Mercedes обмисля съкращения, нито уточни в кои подразделения на компанията ще бъдат свити разходите.
Някога доминиращата по света германска автомобилна индустрия сега се сблъска със сериозни препятствия на фона на трудностите в прехода към електрически превозни средства и все по-интензивната конкуренция на китайския пазар, където германските производители до скоро бяха лидери по продажби.
"Mercedes-Benz е повлиян от трудната ситуация в сектора и трябва да коригира разходите", подчертава говорителят на компанията. "Икономическата ситуация остава изключително нестабилна в световен мащаб. Само чрез устойчиво повишаване на ефективността ще останем финансово силни и способни да действаме", добавя той.
Значителни спестявания - включително от постоянни разходи – поставят компанията в добра стартова позиция, изтъкват още от Mercedes.
Рентабилността на компанията се понижи до 4,7% през третото тримесечие, което е значително под целта от 8% и е най-ниското ниво, откакто Mercedes отдели своя бизнес с тежкотоварни превозни средства в края на 2021 г.
Концернът отчита спад при продажбите на своите най-скъпи модели през тримесечието, което нанася удар върху стратегията му за постигане на изцяло премиум портфолио, предназначено да увеличи печалбата.
„Резултатите за третото тримесечие не отговарят на нашите амбиции“, признава главният финансов директор Харалд Вилхелм. „Възприемаме благоразумна гледна точка относно бъдещото развитие на пазара и ще вложим всички усилия за по-нататъшно повишаване на ефективността и подобряване на ефективността при разходите в целия бизнес“.
Резултатите на Mercedes рязко контрастират с отчета на Tesla Inc. Американският концерн отчете изненадващо висока печалба и силен марж. Tesla прогнозира увеличаване на доставките през последното тримесечие на годината, докато Mercedes заяви, че продажбите му ще се задържат на досегашното ниво.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите