Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) през ноември се свиват с 1,9%, като единствено хибридите отчитат ръст в търсенето, съобщава Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).
За първите единадесет месеца на годината търсенето на нови коли в блока напредва леко с 0,4% до 9 726 049 превозни средства спрямо 9 683 853 превозни средства година по-рано.
Пазарният дял на електромобилите, изцяло задвижвани с батерии, се понижава през ноември до 15% спрямо 16,3 на сто за същия месец на миналата година, като обемите на продажби се свиват с 9,5% до 130 757 превозни средства спрямо 144 482 превозни средства за ноември 2023 г.
Регистрациите на плъгин хибриди в ЕС през ноември се свиват с 8,8% до 65 826 броя спрямо 72 176 броя година по-рано. Пазарният дял на това задвижване спада до 7,6% спрямо 8,2 на сто за същия месец на 2023 г.
Търсенето на хибриди междувременно расте с 18,5% през ноември до 288 776 броя спрямо 243 706 броя преди година. Пазарният дял на хибридите през ноември достига 33,2%, като това е най-предпочитаното задвижване сред европейците за трети пореден месец.
Продажбите на бензинови автомобили в ЕС през ноември се понижават със 7,8% до 266 115 броя спрямо 288 597 броя година по-рано. Пазарният дял на това задвижване се свива до 30,6%.
Разпределяне на видовете задвижване по пазарен дял в ЕС през ноември. Графика: АСЕА
Регистрациите на дизелови автомобили в блока през ноември отчитат спад от 15,3% до 92 180 броя спрямо 108 867 броя година по-рано, при пазарен дял от 10,6%.
От началото на годината продажбите на електромобили, изцяло задвижвани с батерии, в ЕС се понижават с 5,4 на сто до 1 303 686 броя спрямо 1 377 488 броя година по-рано. Пазарният им дял спада до 13,4% срещу 14,2 на сто за същия период на 2023 г.
Междувременно търсенето на плъгин хибриди в блока се свива с 8 на сто до 683 244 превозни средства спрямо 742 706 превозни средства преди година. Пазарният дял на това задвижване достига 7% спрямо 7,7 на сто за същото време на миналата година.
Продажби на нови коли в Европа за първите 11 месеца на годината. Източник: АСЕА
Регистрациите на хибриди в ЕС през първите 11 месеца на годината се увеличават с 19,7% до 2 981 518 превозни средства спрямо 2 491 004 превозни средства преди година. Пазарният дял на хибридите се увеличава до 30,7% срещу 25,7 на сто преди година.
Продажбите на бензинови автомобили в блока за периода януари-ноември се понижават с 4,9% до 3 277 838 броя спрямо 3 447 645 броя година по-рано, при пазарен дял от 33,7% срещу 35,6% за същото време на 2023 г.
България
Общите продажби на нови коли на българския пазар растат през ноември с 14 на сто до 3956 броя спрямо 3470 броя година по-рано. Търсенето на електромобили, изцяло задвижвани с батерии, се увеличава с 11,2% до 199 броя спрямо 179 броя преди година. Регистрациите на плъгин хибриди също напредват с 33,3% до 36 броя спрямо 27 броя година по-рано. Продажбите на хибриди скачат със 107,7% до 106 броя спрямо 52 броя преди година.
Търсенето на бензинови коли отчита ръст от 13,2% до 3127 броя спрямо 2763 броя година по-рано. Регистрациите на дизелови автомобили напредват с 8,2% до 486 броя спрямо 449 броя за същото време на миналата година.
През първите 11 месеца на годината продажбите на нови коли в България се увеличават с 16,2% до 40 211 броя спрямо 34 601 броя година по-рано. Страната ни се нарежда на първо място по ръст на продажбите в ЕС за периода, като след нея се нареждат Полша (+14,5%), Хърватия (+13%) и Унгария (+10%).
Разпределяне на видовете задвижване по пазарен дял в България през ноември. Графика: АСЕА
В периода януари-ноември регистрациите на електромобили в България се свиват с 1,6% до 1768 броя спрямо 1797 броя година по-рано. Продажбите на плъгин хибриди междувременно растат с 32,9% до 440 броя спрямо 331 броя преди година. Търсенето на хибриди расте с 41,5% до 924 броя спрямо 653 броя година по-рано.
Регистрациите на бензинови коли се увеличават с 16,1% до 30 995 броя спрямо 26 688 броя преди година. Продажбите на дизелови автомобили записват ръст от 18,6% до 6084 броя спрямо 5131 броя година по-рано.
Автомобилни компании
Въпреки проблемите с разходите и продължаващите преговори със синдикатите в Германия Volkswagen Group успява да запази водещото си място в Европа при продажбите, като междувременно увеличава пазарния си дял през ноември до 27,8% спрямо 26,2 на сто година по-рано. През първите 11 месеца на годината германската група е продала 2 599 893 превозни средства в ЕС, което е с 2,9% повече спрямо резултата година по-рано.
Групата Stellantis се нарежда на второ място с пазарен дял към края на ноември от 14,3%, което е спад спрямо отчетените преди година 15,6%. Продажбите на концерна за първите 11 месеца на годината се свиват със 7,2% до 1 630,437 броя спрямо 1 756 392 броя година по-рано.
Трети е френската Renault с пазарен дял от 11,7% и продажби за периода януари-ноември в размер на 1 053 553 превозни средства, което е с 0,4% повече спрямо отчетените преди година 1 048 876 превозни средства.
Следват Toyota (8,4% пазарен дял), Hyundai (7,3%), BMW (7,2%), Mercedes (6%) и Ford (2,8%).
преди 3 месеца Vehicles equipped with a mild-hybrid system typically see anywhere from a 0.4 to 1.7 km/l (1.1 to 4.8 mpg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: гъбкоVehicles equipped with a mild-hybrid system typically see anywhere from a 0.4 to 1.7 km/l (1.1 to 4.8 mpg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Achtung Предполагам имаш обикновена бензинова кола, знаеш какъв е разхода градско зиме/лете. Питай някой с хибрид да ти сподели ... Щот ще речеш че те лъжа ... :))) ... Питай , поговори , нали е само старт-стоп ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Trustcrusher Планктон, научи се да четеш убавец. Пиша общо за ЕС, за около 5 години са затворени приблизително 3000. Преди ковида са били малко над 140х, сега са около 137х. През 2017 са произведени 70млн метрични тона гориво, а през 2023 вече е 55млн метрични тона. Затворени са пет рафинерии. В Европа и Китай 2025г ще е последната година в която ще се продават леки коли само с ДВГ. След това ще бъдат или хибриди или електрички. Колкото искате се упражнявайте по форуми , това е реалността. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: evlogi Научете се да четете документи. На тия години и да продължавате да не се справяте говори много зле ... :))) ... Значи , същият форд, но бензинов, му дават на магистрала, ако карате с 90км в час - 12л/км, ама реалната цифра е 14-15л/км. Пък ако си опуснеш крака става и отгоре. На такива джипки с шестаци и с по неколко турбини съм виждал при скорост от 150, като натиснеш ппеедала за да вдигнеш рязко 200, разходомера става 100/100 и замръзва. Нали разбираш колко смешно пишеш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Оня ден гледах разкошен тест на новия електрически Форд Експлорър.По документ 602 км пробег.Двама наши журналисти се качиха да пробват да стигнат до Солун, малко под 300км разстояние.Първия се оказа, че малко си изтървал крака, та след 180 км, на Кулата, бяха вече на 41 % батерия, та втория се наложи следващите 118 км да кара с 80 км/ч и когато пристигнаха в Солун, бяха на 15% батерия...Мерси, аз оставам засега на трибуните с пуканките... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: гъбкоЧифтокопит, научи се да смяташ. Ел. *** са 5% от общите продажби за ноември и 4.4% от общите продажби януари-ноември. Изчезвали му бензиностанции.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Изобщо не са най-предпочитани, просто предлагането на чист ДВГ се ограничава. Аз например, ако имах избор преди година, нямаше да си поръчам майлд хибрид. Но конкретната марка, просто не предлага без. Тази статистика и изводи са толкова изкривени и погрешни, че няма накъде. 50% ядат само зеле, 50% маат свински пържоли, значи за поредна година всички са на свинско със зеле! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: Achtung Нарочно я поднасят така информацията, за да заблуждава и да прикрива неуспехът на чисто батерийните електромобили.Дори и в Китай ги набъркаха в една обща категория новоенергийни возила, NEV.Факт е,че 95% от пробега си го изминават на бензин, и не че някой много е заритал за тях,че да им расте търсенето, ми просто вече трудно се намира бензинова кола да не е хибрид и щеш не щеш, купуваш такава.А на фирмите пък им се налага да ги правят хибриди заради изискванията на политиците.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца За плуг ин хибридите разбирам да има някаква отделна категория, ама тези меки хибриди са си бензинови коли със старт стоп система и някакъв Ел мотор с малка батерия зареждаща при спиране, повечето въобще не могат да се движат само на ток, дори и в града, а горивната ефективност с оглед допълнителното тегло в реални условия клони към едноцифрена разлика в проценти. По-добре да си ги броят за бензинови, така поднесена информацията е много заблуждаваща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар