Китайската автомобилна група Zhejiang Geely Holding Group Co., ръководена от милиардера Ли Шуфу, е получила синдикиран заем за рефинансиране на кредити, свързани с придобиването на дял във Volvo AB през 2018 г., съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Тригодишното споразумение на стойност 2,4 млрд. евро е било подписано на 25 февруари, добавят източниците.
BNP Paribas SA, HSBC Holding Plc и Standard Chartered Plc са сред упълномощените водещи организатори на сделката, която е привлякла над 20 кредитора.
Говорител на Geely е отказал да коментира заема.
Трансакцията се случва в момент, когато базираният в Китай автомобилен производител, един от най-големите в азиатската страна, ускорява преминаването си към по-престижно продуктово портфолио, като се стреми да повиши рентабилността, докато се фокусира върху усилията си да се конкурира с местните марки в сегмента на електромобилите.
Постъпленията ще бъдат използвани за рефинансиране на тригодишен заем в размер на 2,7 млрд. евро с падеж през май. Заемът следва поредица от рефинансиращи дейности, които замениха първоначалния петгодишен кредит от 2,3 млрд. евро от 2017 г. Кредитът подкрепи придобиването на шведския автомобилен производител от Geely.
През януари 2024 г. Geely намали дела си във Volvo. Четири месеца по-късно групата продаде акции на шведския концерн за 1,3 млрд. долара, въпреки че остана вторият по големина акционер.
В началото на годината Geely обяви, че има за цел да увеличи годишните си продажби до над 5 млн. превозни средства до 2027 г., като новите насоки представляват сериозен скок спрямо резултата от 2023 г. Производителят на автомобили се надява да постигне това чрез ускоряване на консолидацията на своето растящо портфолио от марки и подобряване на ефективността.
Целта представлява ръст от около 79% спрямо обемите от 2023 г., когато Geely Holding продаде 2,79 млн. превозни средства. Групата е доставила 3 млн. автомобила, леки и товарни, през първите 11 месеца на 2024 г., което е с 20% повече в сравнение със същия период на 2023 г.
За постигане на целта, която може да постави Geely и сред 10-те най-големи автомобилни групи в световен мащаб по обем на продажбите, тя допълнително ще консолидира своите разрастващи се марки в две звена – Geely Auto и Zeekr Technology – за да раздели фокуса върху масовия пазар и премиум сегмента.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция