IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ferrari попари нареждите на инвеститорите за скорошно повишение на прогнозата

Търсенето на луксозните автомобили на компанията се оказа слабо през последното тримесечие

21:20 | 31.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Ferrari помрачи надеждите на инвеститорите за скорошно подобрение на перспективите, след като търсенето на луксозните автомобили на компанията през второто тримесечие се оказа слабо, пише Bloomberg.

Приходите ѝ са се увеличили с 4% до 1,79 млрд. евро спрямо година по-рано – малко по-малко от очакваното, на фона на стабилните доставки, докато оперативната печалба е нараснала с 6% до 709 млн. евро, съобщи производителят. Ferrari заяви, че е по-уверена в прогнозите си за цялата година, след като неотдавнашното търговско споразумение между САЩ и Европейския съюз намали митата върху вносните автомобили на американския пазар.

Цената на акциите на Ferrrari се понижи с 6,9% в Милано, след като записа ръст през последните две седмици. От началото на годината обаче стойността на книжата остава почти без променя.

Анализатори от Jefferies твърдят, че приходите за второто тримесечие са „малко под очакванията“, въпреки че печалбата е една идея по-висока от прогнозираното. Преди публикуването на отчета, анализатори от RBC пък каза, че едни силни резултати биха положили основата за скорошно повишаване на прогнозата.

До голяма степен Ferrari избегна съдбата на конкуренти като Porsche, които свиха прогнозите си тази седмица в отговор на търговката война на американския президент Доналд Тръмп. Инвеститорите разчитат на способността на италианската компания да прехвърли всички допълнителни разходи на богатите клиенти благодарение на привлекателността на известната марка. Ferrari заяви, че очаква понижени индустриални разходи през втората половина на годината.

В неделя САЩ и Европейският съюз се споразумяха да намалят тарифната ставка за автомобили, внасяни от блока, до 15%. Това би било много по-ниско от предишното мито от 27,5%, но много по-високо от митото от 2,5%, което беше в сила преди новите търговски политики на Тръмп. Ferrari произвежда всичките си автомобили в Италия, което означава, че не може да компенсира по-високите разходи, като премести производството в САЩ - най-големия ѝ пазар, който отговаря за около една четвърт от доставките ѝ.

Но компанията все още има голям портфейл от поръчки и малко анулирани такива, което подчертава способността ѝ да залага на по-високи цени от конкуренцията.

За да запази брутния марж на печалба от близо 40%, главният изпълнителен директор Бенедето Виня ще трябва да докаже, че може да прехвърли по-голямата част от тези разходи на американските клиенти, без да разрежда чакащия списък, който може да достигне до две години. През март компанията заяви, че планира да повиши цените на някои модели в САЩ с до 10%, за да се справи с митата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 31.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още