Основната печалба на Ferrari е нараснала с 15% през първото тримесечие благодарение на по-богатата продуктова линия и по-високото търсене на персонализации, съобщи производителят на луксозни спортни автомобили, цитиран от Ройтерс. Той обаче потвърди, че митата на САЩ ще засегнат рентабилността му тази година.
Финансовите резултати се дължат на доставките на автомобили от семейството на SF90XX – моделите 12Cilindri и 499P Modificata, съобщи компанията. Принос за тях има и положителният микс в отделните страни, движен от продажбите в Северна и Южна Америка.
Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) е възлязла на 693 млн. евро за периода януари-март, което до голяма степен отговаря на консенсусната прогноза на анализаторите, участвали в допитване на Ройтерс, за 689 млн. евро.
През тримесечието доставките на автомобили са останали почти непроменени до 3593.
Това подчертава „силна рентабилност, движена от продуктовия ни микс и продължаващото търсене на персонализации“, заяви главният изпълнителен директор Бенедето Виня в изявление.
Персонализациите се отнасят до детайли, които клиентите изискват, за да направят автомобилите си по-подходящи за техните вкусове както отвътре, така и отвън.
Книжата на компанията, листнати в Милано, поевтиняват с 1%.
Ferrari потвърди прогнозите си за резултатите си през цялата година, включително очакванията, че коригираната EBITDA ще нарасне до най-малко 2,68 млрд. евро, а маржът на EBITDA ще достигне най-малко 38,3%.
Но компанията потвърди, че прогнозите ѝ може да бъдат подложени на отрицателно въздействие от 50 базисни пункта върху процентните маржове на рентабилността поради действащите митнически политики на САЩ.
По-рано днес американският автомобилен гигант Ford съобщи, че ще понесе удар от 1,5 млрд. долара от митата на президента Доналд Тръмп тази година.
Нетните приходи на Ferrari са нараснали с 13% до 1,79 млрд. евро спрямо година по-рано благодарение на по-големите доставки в Европа и Америка.
Резултатите на компанията показват, че тя остава относително устойчива към проблемите с търсенето, които преследват конкурентите ѝ, отбелязва Bloomberg.
Ferrari продава около една четвърт от колите си в САЩ, които са най-големият ѝ пазар. Компанията съобщи през март, че планира да повиши цените на някои модели на пазара с до 10%, за да преодолее митата на Доналд Тръмп.
Макар че доставките на Ferrari в световен мащаб са се увеличили с 1% през първото тримесечие, те са били ограничени от спада в Китай, където продажбите са се свили с 25% на фона на вялото търсене на западни луксозни коли. Слабото представяне на Ferrari в региона следва спада на продажбите с 21% през четвъртото тримесечие.
Ferrari има по-малка експозиция към китайския пазар, отколкото някои от конкурентите му. Компанията ограничи продажбите си там до 10% от общите доставки, тъй като местните мита натежават върху маржовете.
Производителят все още може да преосмисли капиталовите си разходи в търсене на благоприятни възможности, тъй като търсенето на луксозни електромобили нараства, заяви по-рано тази година Виня.