General Motors съкращава хиляди работници от профсъюза United Auto Workes (UAW), от своите фабрики в САЩ, които произвеждат електрически превозни средства и батерии, тъй като компанията прави крачка назад в стремежа си към пълна електрификация на фона на отпадането на федералните субсидии и премахването на някои регулации за емисиите, съобщава Wall Street Journal.
GM планира да съкрати над 3300 почасови работници в заводи в Мичиган, Охайо и Тенеси, считано от януари. От тях над 1700 души ще бъдат съкратени за неопределено време, а над 1500 се очаква да бъдат върнати на работа в средата на 2026 г.
Автомобилният производител заяви, че заводите за батерии, които държи съвместно с LG Energy Solution, в Охайо и Тенеси, ще бъдат спрени от работа от 5 януари и че планира да възобнови производството в средата на следващата година.
GM също така освобождава от работа около 1200 от общо 3400 работници в специализирания си завод за сглобяване на електрически превозни средства в Детройт за неопределено време.
Фабриката, в която обикновено работят две смени, е празна до 24 ноември. От следващата година тя ще работи само с една смяна. Тя произвежда по-големите и по-скъпи електрически автомобили на групата - моделите Chevrolet Silverado, GMC Sierra, Cadillac Escalade IQ и GMC Hummer.
GM не е единствената компания в САЩ, която се оттегля от плановете си за производство на електрически автомобили. Ford премества работници от завода, който произвежда електрическия F-150 Lightning, в друг, където се изгражда по-популярната бензинова версия на пикапа. Междувременно японската Nissan реши да не предлага своя Ariya EV в САЩ през 2026 г., а Honda спря поръчките за електрическия Acura ZDX, който се произвежда от GM за този пазар.
„В отговор на по-бавното приемане на електромобилите в краткосрочен план и променящата се регулаторна среда, General Motors пренасочва капацитета си за производство на електромобили“, изтъква компанията.
Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара заяви, че електрическите превозни средства остават „северната звезда“ на компанията, дори когато тя се стреми да намали производството им в краткосрочен план.
Компанията разполага с най-широката гама от електромобили в САЩ, около дузина на пазара, като в миналото изтъкваше, че увеличаването на продажбите е ключова част от стратегията ѝ за постигане на печалба от този бизнес.
Напоследък обаче автомобилният производител отстъпва от електрификацията, за да ограничи загубите.
GM обяви допълнителни разходи от 1,6 млрд. долара, свързани с оттеглянето от плановете за по-широко производство на електрически превозни средства през третото тримесечие. Компанията ще поеме и друга такса, свързана с прекратяването на производството на електрически търговски ванове в Канада.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба