Дизайнерският гений на Red Bull във Формула 1 - Ейдриън Нюи, се съгласи да хвърли повече светлина върху съвместния проект на бившите световни шампиони и Aston Martin – AM-RB 001. Хиперавтомобилът се очаква с огромен интерес не само защото ще предложи технологии от Формула 1 на богатите купувачи, но и защото ще използва дизайнерски решения, част от които са забранени в спорта.
Пред The Wall Street Journal Нюи разкри любопитни данни около AM-RB 001. Според информацията новият сериен автомобил ще излезе на пазара с базова цена от 3 млн. долара, а производствената серия ще се състои от едва 175 автомобила. Огромната част от тези автомобили ще бъдат продадени предварително, като 150 от тях ще могат да бъдат използвани по обществената пътна мрежа, а останалите 25 ще са в състезателна спецификация и ще могат да се карат само на писта.
Пистовите AM-RB 001 ще се отличават с изключително ефективна аеродинамика – притискаща сила от над 1 800 килограма, странично натоварване от 4G в завоите, активно окачване и дори използване на т.нар „граунд ефект”, т.е „затварянето” на въздушните потоци между пода на колата и пистата,. Това увеличава налягането на потока под колата и създава допълнителна притискаща сила. Технологията е позволила на инженерите да пропуснат използването на традиционното за този клас автомобили гигантско задно крило.
Т.нар. граунд ефект е забранен от доста време във Формула 1, тъй като благодарение на него болидите от началото на 80-те години са били твърде бързи и опасни в завоите.
Нюи допълни, че AM-RB 001 ще ускорява от 0 до 320 км/ч за около 10 секунди, но доста по-впечатляващо ще е представянето му в режими на спиране – от 320 км/ч до покой колата ще спира за 5 секунди.
С подобни възможности са съвременните автомобили от Формула 1, което означава, че и тук ще има пряк трансфер на технологии.
Все още обаче остава отворен въпросът как точно бъдещите собственици на AM-RB 001 ще се научат да работят със спирачките така, както го правят пилотите от Формула 1. Припомняме, че карбоновите спирачки, характерни за състезателните машини, са доста трудни за усвояване, особено когато става въпрос за загряването им и поддържането на работната им температура.
Още новини за автомобили четете на Automedia.bg


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав