Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.
На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.
Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.
И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.
Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Двигателите с вътрешно горене ще продълждат да доминират
Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара
16:24 | 19.04.13 г. 7
Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
1 -
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
5


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
преди 12 години Сещам се за поне 2 разработки на ел коли с пробег над 600кв, едната дори 800км.Проблема е въвеждането в екслоатация и първоначално високата цена. 2 неща са проуснати в тази статия. 1. Каква ще е цената на петрола след 30 години?2. Как ще се развива технологията на батериите/кондензарторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Прогреса в електрониката е много по-бърз от прогреса в ДВГ,който всъщност е добавяне не електроника!Проблема с батериите сигурно ще бъде решен с някой кондензатор от ново поколение,ина4е ще има планини от Литиеви батерии някой ден. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ха прогноза за близките 4-5години да ,но прогноза за 30години?Това повече ми прилича на обещание на бг политик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години По-смешно нещо не бях чел. Не просто ще са над 1%, ами най-вероятно ще са подавляващо повече. Не бих се учудил ДВГ да останат само при камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Само преди 5 години електро коли въобще почти нямаше, така че развитието там е пъти по голямо и бързо от вътрешното горене. Надявам се тези са взели солидна сума за да си изкривят мнението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар