Акерсън, който смята 70-те и 80-те за началото на края на GM, има особена привързаност към неприятните истини, и за разлика от повечето изпълнителни директори, няма никакъв проблем да говори за конкуренцията. Така например, Акерсън е казвал, че новият пикап на Ford е толкова грозен, че трябва да бъде покрит с красиви жени на изложенията, както и че марката Lincoln е толкова мъртва, че Ford трябва да я поръси със светена вода.
Склонността му към болезнена откровеност не щадеше и оглавяваната от него компания. Като например решението му да забави представянето на Chevrolet Cruze, за да променят инженерите модела в последния момент. Акерсън винаги е казвал, че това е струвало на компанията стотици милиони долари, но е било наложително.
Преди да стане изпълнителен директор, той беше член на Управителния съвет, където държеше останалите да знаят, когато не е съгласен с някое от гласуваните решения. След оттеглянето си, тогавашният шеф Уитакър пише в книгата си, че Акерсън е определял GM като една от най-лошите компании, на които е попадал в живота си. Той дори не е харесвал колите, които концернът произвежда. По-късно Акерсън отрича написаното от Уитакър, припомняйки поговорката, че една лъжа, повторена 1000 пъти, се превръща в истина.
Въпреки това, историята подкрепя твърденията на Уитакър, поне втората част от тях. Акерсън изградил мнението си за GM точно както повечето американци – чрез опита си като потребител. С неодобрението му се сблъскала политиката на GM да използва еднакви визуално компоненти в моделите на различни свои марки. Според Акерсън това е било неправилно, защото той смятал, че трябва да има разграничение.
Допълнително лошо впечатление той получил в един дилър на Chevrolet, където влязъл със съпругата си още в началото на съвместния им живот. Търговецът се държал грубо и младото семейство се насочило към шоурум на Toyota.
Именно лошото отношение на Акерсън към политиката в GM му отворила вратите към директорския пост. Мнозина сметнали, че той ще е особено подходящ да пренареди приоритетите пред компанията. Американското правителство го вкарало в Борда на директорите през 2009 г., а година по-късно Акерсън вече бил изпълнителен директор. Веднага след встъпването си в длъжност Акерсън забелязва изключително слаба комуникация между инженерния екип и отдела, занимаващ се с доставката на части към заводите.
Това е и причината изпълнителният директор да направи някои мигновени кадрови промени, назначавайки Мери Бара, която започва да отговаря едновременно за развойната дейност и управлението на всичко, свързано с производството на колите.
По времето на Акерсън, GM се сдоби и с централизиран IT отдел, който може да изчисли точните плащания, които финансовият отдел извършва. Специалистите дори могат да следят продажбите по страни, което преди това е било невъзможно. Акерсън оптимизира значително и производствените разходи, намалявайки броя на платформите, върху които се изграждат колите. Подход, който не е нов за индустрията, но до момента не е бил използван в GM. Различните марки започват да си взаимодействат по-добре, а колите започват да използват еднакви електронни модули и компоненти.
Акерсън залага и на дългосрочното планиране. “Всяка компания може да покаже добри годишни резултати. Но истината е, че за да разбереш дали тази компания е истински успешна, трябва да погледнеш представянето й в по-дълъг период от две, три или четири години,” коментира той. Времето е от значение и за качеството на крайния продукт.
Ето защо Мери Бара удължава периода, в който частите се тестват, преди да бъдат одобрени. Например роботът, който отваря и затваря една автомобилна врата, симулирайки петгодишно ползване в реални условия. “Такъв тест дава ценна информация, но не е задоволителен,” казва Акерсън. Оттогава в GM изпробват компонентите не за определен период от време, а просто докато те не се повредят.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.