С встъпването в длъжност на администрацията на новия американски президент Джо Байдън се очертава идеалната възможност за САЩ да се ангажират отново да държат автомобилната индустрия отговорна съгласно Закона за чистия въздух. Въпреки че 50-годишната регулация предостави значителни ползи, икономическата стагнация и скандалите около емисиите от парникови газове помрачиха индустрията.
Макар производителите да продължават да спазват правилата за икономия на горивото и емисиите, подобренията в тази насока се забавят и продължаващият преход от по-компактни автомобили към кросоувъри и пикапи показва, че страната напредва твърде бавно, за да предотврати най-лошите последици от изменението на климата, пише Clean Technica.
Според последните данни на Американската агенция за опазване на околната среда (United States Environmental Protection Agency – EPA) редица класове превозни средства отчитат рекордно високи нива на икономия на горивото, докато индустрията продължава да спазва стриктно стандартите за емисиите от епохата на президента Барак Обама.
Тук Tesla играе ключова роля като основен двигател за повишаване на конкуренцията в сегмента на електромобилите, подкрепяйки прехода от двигатели с вътрешно горене към автомобили с алтернативно задвижване.
1
Един от негативните странични ефекти от регламентите в САЩ е свързан с факта, че мерките за насърчаване на подобренията по отношение на всеки тип превозно средство в крайна сметка водят до намаляване на икономията на гориво до нивата от 2017 г. от само 24,9 мили на галон бензин. Това се дължи на устойчиво покачващите се продажби на SUV (sport utility vehicle) модели, които успяват да изпреварят технологичните подобрения относно ефективността на самите превозни средства.
В крайна сметка автомобилната индустрия предпочита да заложи на моментната печалба вместо да ускори прехода към по-чисто бъдеще. Шумните инвестиции в електрификацията са съчетани със също толкова големи инвестиции в пикапи и кросоувъри. Производствените планове на концерните на практика не предлагат краткосрочна стратегия за преминаване към по-екологични автомобили.
За съжаление годините на бездействие задълбочиха проблемите с изменението на климата. През 1988 г. Конгресът на САЩ приема Закона за алтернативните моторни горива, в който се посочва, че „отделянето на въглероден диоксид… може да доведе до дългосрочно и значително повишаване на средната глобална температура, явление, което е известно като глобално затопляне чрез парников ефект“.
2
Законът насърчава използването на по-чисти горива и изисква мащабна оценка на потенциала на електрическите превозни средства.
След повече от три десетилетия автомобилната индустрия отделя с 600 млн. тона повече въглеродни емисии от нивата, отчетени по времето на приемане на закона.
Транспортният сектор продължава да бъде най-големият източник на емисии в САЩ. Средната възраст на превозните средства в страната е около 15 години, като анализите показват, че постигането на климатичните цели ще изисква продажбите на електрически автомобили да нараснат с до 100% през следващите 15-20 години.
От друга страна американската автомобилна индустрия не е показала ясно, че желае да се справи с проблема със замърсяването, освен ако не бъде принудена.
3
Автомобилните производители продължават да се борят срещу увеличаващите се глоби за неспазване на разпоредбите за икономии на горивото въпреки многобройните правни аргументи, че такива увеличения са необходими.
Ясните и твърди действия на новата администрация могат да надградят бързо постигнатото през последното десетилетие, за да насочат индустрията към една по-устойчива траектория.
Фокусът на Байдън трябва да падне именно върху инвестициите в електрификацията на транспортния сектор, в това число зарядната инфраструктура и стимулите за производство и закупуване на електрически превозни средства. Министерствата на транспорта и енергетиката трябва да направят всичко възможно, за да насърчат внедряването и разширяването на зарядната инфраструктура на обществените места. Това ще гарантира, че електромобилите са по-достъпни за домакинствата с по-ниски доходи и ще насърчи бързия и справедлив преход към устойчива транспортна мрежа.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 4 години цокна 3 по 50гр и започнаха да ти се мержелеят яздещи 19г индианки голи до кръста из необятните прерии ... допий четвъртата и легай ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Каубой на дизел де.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Транспортният сектор продължава да бъде най-големият източник на емисии в САЩ, като средната възраст на превозните средства в страната достига 15 годиниМда! Каубой-ците треа да са на коне!Даубий на дизел - нонсенс! отговор Сигнализирай за неуместен коментар