Решението на американския автомобилен производител General Motors (GM) да прекрати своите операции на нерентабилните пазари, включително в Индия, илюстрира промените, които настъпиха в глобален мащаб вследствие на разпространението на коронавируса.
Но се оказва, че коронавирусът не е най-голямата пречка за концерна, който се опитва да прекрати своите операции в Индия.
Всичко започва през 2015 г., когато GM решава да консолидира своите производствени мощности в градовете Халол и Талегаон. Това в крайна сметка води до закриването на предприятието в Халол през 2017 г. и продажбата му на китайската SAIC Group.
Последвалото споразумение между GM и китайската Great Wall за продажбата на завода в Талегаон не би могло да се осъществи в по-неподходящо време, пише Амар Мастер, мениджър в Asia Pacific Vehicle Forecasts, на сайта на консултантската компания LMC.
Политическото напрежение между Индия и Китай ескалира след пограничния военен сблъсък в долината на река Галван, довел до десетки жертви и за двете страни на 20 юни 2020 г.
След престрелката властите в индийския щат Махаращра блокираха меморандума за разбирателство с Great Wall, която трябваше да инвестира там 37,7 млрд. юана (около 500 млн. долара).
Само преди по-малко от месец последваха нови сблъсъци между граничните сили на Китай и Индия в района на прохода Наку-Ла, който се намира в индийския щат Сиким. Според медиите части на Китайската народноосвободителна армия са направили опит да нахлуят на индийска територия, но са били спрени впоследствие. В сблъсъците има ранени войници и от двете страни.
Решението на индийското правителство да наложи по-строг контрол върху публично-частите инвестиции означава, че обвързващият договор с Great Wall, пописан през януари 2020 г., за закупуване на завода на GM в Талегаон все още се нуждае от правителствено одобрение.
Ситуацията се влоши допълнително, когато този януари властите в Махаращра отхвърлиха молбата на GM да прекрати работа в своя завод, който остава затворен от 24 декември.
Автопроизводителят също е изправен пред множество съдебни производства от служители в синдикати, които отхвърлиха предложения им пакет за прекратяване на трудовите договори, като вместо това изискват гаранции за работа от бъдещия собственик на предприятието Great Wall.
Въпросните проблеми могат да накарат китайския концерн в крайна сметка да се откаже от инвестицията, с която планира да се наложи на индийския автомобилен пазар.
Конкурентът Changan Automobile вече отмени планираната инвестиция от 500 млн. долара в Индия поради влошените отношения между Пекин и Ню Делхи.
Тъй като почти всички големи международни автомобилни концерни вече развиват бизнес в Индия, страната може да очаква нова голяма инвестиция единствено от Китай. И докато отношенията между двете страни остават обтегнати, индийската автомобилна индустрия рискува да се размине с милиарди долари от нови инвестиции и създаването на хиляди нови работни места.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?