IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Планът за разделяне на бизнеса на Daimler се сблъсква с исторически казус

Нарастващото технологично разделение между леките коли и индустрията за търговски превозни средства принуди Daimler да се откаже от конгломератната структура

11:13 | 17.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Планът за разделяне на бизнеса на германския автомобилен производител Daimler AG създаде известно затруднение, заради което адвокатите ще прекарат допълнително време, опитвайки се  да разрешат въпроса с правата върху оценената на 49 млрд. долара марка Mercedes-Benz. 

Германският концерн работи върху правна рамка за това как Mercedes и търговските марки като неговото прочуто лого ще бъдат използвани, след като се отделят от звеното за тежкотоварни превозни средства Daimler Trucks по-късно тази година, заяви главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус, цитиран от Bloomberg.

"Трябва да е абсолютно ясно кой може да използва марката", подчертава Калениус, който планира да промени името на автомобилния производител от Daimler на Mercedes-Benz. 

Въпросът е важен, тъй като Mercedes заема осмо място сред марките с най-голяма пазарна капитализация в света, само на една позиция от японския концерн Toyota, който се върна на върха при обема на продажбите, според консултантската компания Interbrand Corp.

Класацията за пазарна капитализация се води от технологичните гиганти Apple, Amazon и Microsoft.

автомобилни автомобилни

Марката Daimler е регистрирана за първи път през 1902 г., след като моделът на Mercedes 35 HP печели състезанието в Ница. Колата е направена по поръчка на австрийския бизнесмен Емил Йелинек и е кръстена на дъщеря му Мерцедес. Междувременно емблематичната звезда се появява като емблема на автомобилите Mercedes.

„С отделянето на Daimler Trucks е от решаващо значение да се управляват и дефинират съответните права на марката Mercedes по недвусмислен начин“, посочва Роман Матишек, консултант в Arthur D. Little GmbH.

Daimler дълго време се застъпва за идеята да държи под един покрив звеното за камиони и марката Mercedes, докато инвеститорите притискат компанията да отдели бизнеса с тежкотоварни превозни средства. Нарастващото технологично разцепление между леките коли и индустрията за търговски превозни средства принуждава ръководството на концерна да преосмисли това разбиране.

Ръководството планира да разгледа въпроса за правата върху търговските марки, преди да предостави по-голямата част от звеното Daimler Trucks на акционерите по-късно тази година.

Това може да помогне за стимулиране на инвеститорския интерес към двата бизнеса, които вероятно ще бъдат включени в германския индекс DAX, според Калениус.

Въпросът с правата върху търговските марки може да усложни процеса по разделяне. През 2007 г. Daimler трябваше да плати 20 млн. долара на Ford Motor Co., за да откупи правата върху името си след продажбата на Chrysler LLC, тъй като името е използвано за някои модели Jaguar - марка, която Ford притежава по това време.

Проблемът се корени в края на 19. век, когато Готлиб Даймлер лицензира своя двигател на предприятие, наречено Daimler Motor Company, което по-късно е закупено от британската компания Lanchester Motor Company – станала част от Jaguar Cars през 1960 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още