Ръководителите на автомобилните производители години наред предупреждават, че производството на електрически коли ще унищожи печалбите им. Сега те твърдят, че маржът при електромобилите може би не е чак толкова лош в края на краищата.
През последните седмици изпълнителните директори на компании от Ford до Volkswagen Group изразиха своите бичи настроения по отношение на стратегиите за стимулиране на елкетрическата мобилност, прогнозирайки, че автомобилите, захранвани изцяло с електричество, ще предложат толкова голяма печалба, колкото и моделите с двигатели с вътрешно горене около средата на десетилетието, пише Automotive News Europe.
Доскоро много от традиционните автомобилни производители открито се оплакваха от огромните разходи за разработване на електрически превозни средства и преоборудването на фабриките в тази връзка. те създадоха, като че ли насила, своите първи електрически модели, които предлагат ограничен пробег с едно зареждане на батерията. Бившият изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе дори призова потребителите да не купуват електромобили. „Нe cъм чувaл зa нитo eдин чoвeк или oргaнизaция, кoятo пeчeли oт прoдaжбaтa нa eлeктрoмoбили", зaяви Мaркиoнe пред журналисти през 2018 г. п овреме на автомобилното изложение в Детройт.
Сега, когато електромобилите се превърнаха в основен фокус на стратегиите за бъдещ растеж на производителите на фона на понижаващите се разходи при производството на батерии, рентабилността на тези продукти изглежда значително по-голяма.
„Съществуват признаци, че бизнесът с електромобили може да бъде толкова печеливш, колкото и този с конвенционални превозни средства“, споделя главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс по време на последното представяне на финансовите резултати на групата на 16 март.
Трансформиращият се автомобилен колос
Volkswagen е отличен пример за това колко много са се променили нещата в индустрията. През 2015 г. компанията призна, че е манипулирала милиони дизелови двигатели, за да скрие истинските нива на емисиите, които отделят.
Сега Volkswagen е най-големият производител на електромобили в Европа, след като разработи специална платформа, която ще бъде използвана при производството на десетки нови електрически модели.
Дийс се обзаложи, че споделянето на платформите и по-големия контрол върху производството и веригите на доставка на батериите ще помогнат на компанията да повиши рентабилността си по отношение на електромобилите.
Компанията планира да използва своето богато портфолио от марки, за да обедини техните ресурси и да намали разходите.
Възвръщаемостта на кросоувъра ID.4, който тепърва ще се появи на пазара, може да бъде сравнена с автомобил на групата с двигател с вътрешно горене, смята ръководителят на марката VW Ралф Брандщетер.
При марките на компанията, които са фокусирани върху купувачите с по-скромни доходи, рентабилността ще бъде достигната по-късно в сравнение с премиум автомобилите, смята Арнд Елингхорст, анализатор в Sanford C. Bernstein. Според него разходите за батериите трябва да паднат до 60 долара за киловатчас спрямо сегашните нива от около 140 долара за киловатчас за марките като Skoda и Seat, за да постигнат печалба от продажбите на електрически превозни средства.
За ръководителя на най-голямата американска автомобилна компания General Motors Мари Бара електромобилите представляват възможност за разширяване на пазарния дял на концерна. Стойността на акциите на GM отчете впечатляващ ръст през януари, след като компанията заяви, че ще премахне бензиновите и дизеловите автомобили от своето портфолио до 2035 г.
Бара потвърди думите на Дийс, изтъквайки че маржът при електромобилите ще се изравни с този при конвенционалните превозни средства по-късно през това десетилетие.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
преди 4 години Бюрократите прогледнаха... горе долу толкова им трябва .. между 5-10 години. Хубавото е че сега ще стане модерно и другото чантаджия ще се засили на електричките. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години някои ще са на печалба след 5 години , други вече поредно тримесечие с повишаващи се обеми и печалба ... разглеждах плъгин хибридите на шкода , на хартия са ги докарали като същите на тойота . не знам в реалността как ще са ... да му изсъхнат (цензура) на онзи дето ни прецака за завода за шкодите , сега щяхме вече да ги правим и да планираме хибриди за производство ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар