IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Tesla успя да разтърси европейския пазар?

Само за няколко години компанията на Илон Мъск се превърна в пример за подражание за най-големите традиционни концерни в индустрията

13:48 | 10.01.22 г. 12
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

„Това са страшни числа за автомобилната индустрия“, изтъква Хъчис, добавяйки: „Никой не е отчел 14% марж при средна цена от 48 хил. долара“.

Според него Tesla предизвиква бизнес модела на индустрията на много нива.

„Почти всичко, което автомобилната индустрия прави неефективно, тя се опитва да направи по-добре“, подчертава Хъчис.

Tesla Model S надмина Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series през 2018 г. при продажбите в Европа, въпреки че 7-ма серия на BMW отново постигна надмощие през 2019 и 2020 г.

Tesla се появи на европейския пазар, за да се конкурира едновременно с два модела за масовия пазар - малкия Renault Zoe и компактния Nissan Leaf, които се продаваха на около една трета от цената на Roadster и флагмана Model S.

Германските премиум марки бяха първите, които усетиха заплахата от страна на Tesla през 2018 г., когато Model S победи по продажби Mercedes S-Class, BMW 7 Series и Audi A8.

Tesla увеличи преднината си през 2019 г., когато пусна Model 3 в Европа, където бързо изпревари Zoe и Leaf, за да щурмува върха при електромобилите.

Пазарният дял на Tesla в сегмента достигна 31% през същата година при продажби от около 109 хил. броя, от които около 95 хил. бяха Model 3.

т3 т3

Електрическият кросоувър Tesla Model Y. Снимка: Bloomberg L.P.

Според Шмит растежът на Tesla през тази година е бил донякъде илюзорен, тъй като автомобилните производители спряха пускането на нови електромобили на пазара през последната година, за да актуализират средните цели за въглеродните емисии, преди новите да влязат в сила през 2020 г.

„Това доведе до ограничаване на доставките на електромобили на установените автомобилни производители през 2019 г. и изместване във времето на пазарните дебюти през 2020 г.“, коментира Шмит.

В резултат на това делът на Tesla в сегмента се сви до 13,2 процента през 2020 г.

Шмит очаква делът на Tesla да нарасне до 20 процента през 2022 г. с пускането в продажба на произведения в Германия Model Y, чиито продажби ще достигнат 300 хил., докато пазарният дял ще възлиза на 2,3 процента.

За сравнение, Jaguar Land Rover има 1,5-процентен дял, а Volvo - с 2,9%, за Западна Европа през 2020 г., според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (AСЕА).

Шмит прогнозира, че пазарният дял на Tesla при електромобилите ще достигне около 20 процента в лицето на новите модели, пуснати от традиционните автомобилни производители и новите китайски участници.

Според анализатора на LMC Automotive Сами Чан продажбите на Tesla в Европа може да достигнат 400 хил. броя до средата на това десетилетие „с потенциал за допълнително разширяване, в зависимост от това колко агресивно (компанията) разширява своята моделна гама“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:50 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

12
rate up comment 0 rate down comment 0
dd22
преди 2 години
15 г. Тесла върви срещу цялата индустрия докато тя ( индустрията ) се бореше със зъби и нокти да спаси живота на отровния ДВГ. Ето как.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 2 години
така е, пример от ИТ-то и аз мога да ти дам много... работил съм в почти всички големи... то и за това го казвам де, от личен опит.Големите корпорации са неспособни на иновации! Примерно HP, колко иновации са направили последните 20години .... нула! ... а колко копании затриха ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 0
mrynmryn
преди 2 години
Мога да ти дам пример с големи ИТ компании - виждат конкуренция в някой малък, а нямат възможност да направят подобно подобрение на тяхната платформа (несходства в дизайна и тн), купуват по-малкия и просто го закриват. Та големите корпорации, често И убиват конкуренцията, защото могат да си го позволят (финансово).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 0
evlogi
преди 2 години
Е, това е малко пресилено.Доста яки модели пускат, Форд например миналата година акциите му се повишиха със 146%, първо покрай успеха на мустанг мах е, после покрай дебюта на електрическата серия пикапи Ф 150.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 2
bgMan
преди 2 години
Очертава се десетилетие на Тесла и Тойота. А европейските и американските гиганти отново изглеждат като неадекватни старчоци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 1
khao
преди 2 години
затова пишеш КУPA ! ... сменяш една буква и воала !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
Werter
преди 2 години
За който още не е разбрал защо традиционните производители ги тресе треска:https://youtu.be/6edPaRGyHIQ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
evlogi
преди 2 години
Ба си ко.ра било нецензурна дума???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 1
evlogi
преди 2 години
На някои хора не знам за какво ви служи мозъчната ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 0
khao
преди 2 години
Жив пример защо големите корпорации НЕ трябва да се подържат от правителствата, амо непрекъснато трябва да влизат нови играчи във всички индустрии, а старите да фалират .... както е редно и до преди 20тина години нормално !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още