През последните няколко години бе постигнат феноменален напредък в индустрията за автономно управление на превозните средства на фона на нарастващия брой компании, които искат да се наложат на пазара, пише Automotive News Europe.
И все пак тези постижения идват с проблеми, свързани с безопасността.
Тези усложнения при безопасността са сериозни и потенциално животозастрашаващи – особено когато става въпрос за споделена отговорност между техниката и водача.
Трето ниво на автономност поставя определени предизвикателства, някои от които се свеждат до прехвърлянето на контрола между автомобила и водача. Това включва въпроси, свързани с отчетността, застраховането и законите за пътна безопасност. Трето ниво на автономност позволява на водачите да поемат обратно контрола над превозното средство, когато са изправени пред сложни условия на движение.
При това ниво превозното средство трябва да може да отчита определени външни фактори, които подсказват наличието на сложна пътна ситуация, така че водачът да може да бъде информиран своевременно за необходимостта да поеме управлението.
Този проблем накара много големи играчи в областта да обмислят пропускането на трето ниво и да се насочат директно към следващия етап от развитието на тази технология – четвърто ниво на автономност.
За да може технологията да подпомогне преодоляването на тези предизвикателства, са необходими определени постижения.
Превозното средство трябва да може да информира водача за дадена ситуация изключително навременно.
Ако сензорите нямат способността да предвиждат какво ще се случи в дадена ситуация, тогава водачът трябва да има постоянен контрол върху автомобила, за да прецени правилно риска и да предпази себе си и другите участници в движението.
Ефектите от тези предизвикателства могат да бъдат намалени чрез интегрирането на сензори LIDAR.
Това е технология за дистанционно измерване на разстоянията посредством лазер и се използва от водещите производители на автомобили, които се състезават да превърнат своите проекти за автономни автомобили в търговска реалност. LIDAR помага на превозното средство да възприема околната среда, да прогнозира поведението на пешеходците и другите превозни средства и спомага за безопасното движение по пътищата.
LIDAR се налага успешно при автономните коли, тъй като нейното действие позволява осигуряването на по-високо ниво на безопасност, което прави бъдещето на автономното шофиране практически невъзможно без технологията.
В крайна сметка ефективното възприемане и разпознаване на елементите от околната среда може да се случи само чрез комбинация от различни сензори, включително и LIDAR, заключва ANE.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 3 години Четвъртото ниво на автономност ми напомня какво е казъл Айнщайн за 4-тата световна: ще се води с камъни и дърве! отговор Сигнализирай за неуместен коментар