На фона на продължаващия преход на автомобилната индустрия към електрическа мобилност германският канцлер Олаф Шолц празнува малка, но важна победа, пише Bloomberg.
Причината е сделката за 3 млрд. долара между ZF Friedrichshafen и американския производител на полупроводници Wolfspeed за производство на чипове за електромобили в Саарланд, регион в западната част на Германия, чиято икономика е дълбоко свързана с двигателя с вътрешно горене.
Проектът се разглежда като символ на оптимизъм за десетки хиляди работници в германската автомобилна индустрия, които се притесняват, че преходът към електрически превозни средства може да ги остави без работа.
Глобалният преход към електромобили и надпреварата за понижаване на производствените разходи принудиха традиционните автомобилни производители като BMW AG, Mercedes-Benz AG и Volkswagen AG да преосмислят своите производствени практики.
В Германия, където работят около 786 000 души в автомобилния сектор, промяната е изпълнена с широкообхватни икономически, социални и политически рискове.
Новината за сделката между ZF и Wolfspeed е особено важна за Саарланд, където повече от дузина автомобилни доставчици осигуряват работа на приблизително 44 000 души в различни сфери – от производството на автоматични трансмисии, до дизелови инжекционно технологии и блокове.
През ноември доставчикът на части Schaeffler заяви, че съкращава 1000 работни места в Германия – включително 100 в завода в Хомбург, Саарланд – с ускоряването на трансформацията към електрически задвижвания.
Сложната ситуация с фабриката на Ford
Американският концерн Ford заяви, че ще спре да произвежда автомобили в своя завод в Заарлуис, който осигурява работа на 4500 души. В него компанията изгражда компактния модел Focus. Планът предвижда производството да спре до 2025 г.
Ford вече води преговори с потенциални инвеститори, включително с китайската BYD, за продажбата на обекта, споделят запознати с темата източници.
Но новото съоръжение за полупроводници на ZF и Wolfspeed — известно като фабрика за пластини — дава надежда, че регионът може да оцелее в прехода към електромобилност.
ZF и Wolfspeed планират да разположат фабриката в Енсдорф, близо до завода на ZF в Саарбрюкен, превръщайки бивша въглищна електроцентрала в най-голямата фабрика в света за полупроводници от силициев карбид.
Компаниите все още чакат конкретни ангажименти за федерални субсидии от около една четвърт от общата инвестиция, като се стремят подробностите около сделката и инвестицията да бъдат финализирани през следващите няколко месеца и очакват съоръжението да започне производство до 2027 г., като достигне пълен капацитет три години по-късно.
Правителството на Шолц работи за укрепване на индустриалния сектор на Германия на фона на глобална надпревара към зелени технологии и енергия.
Шолц настоява САЩ да облекчат изискванията за субсидии за веригата на доставки на електромобили – част от приетия през август Закон за намаляване на инфлацията (IRA) - и по-рано тази седмица посети Бразилия, Аржентина и Чили като част от усилията си за осигуряване на доставки на литий и други ключови материали, необходими за батериите.
Клиентите на Wolfspeed
Wolfspeed е специализирана в изработката на полупроводници от силициев карбид, които могат да увеличат пробега на електромобилите с до 15 процента, като същевременно намаляват времето за зареждане в сравнение с конвенционалните силициеви чипове. Компанията е сключила споразумения за доставка с Mercedes и Jaguar Land Rover.
Доставчикът от САЩ BorgWarner е инвестирал 500 млн. долара в Wolfspeed, за да си осигури годишен капацитет в размер на 650 млн. долара за устройства със силициев карбид.
Освен строежа на фабриката за пластини, ZF и Wolfspeed също така планират да създадат център за научноизследователска и развойна дейност в Германия, където мажоритарен собственик ще бъде ZF.
ZF планира да интегрира чиповете на Wolfspeed в инвертори, които ще доставя на производителите на електрически камиони. Освен това ще интегрира чипове от силициев карбид в трансмисиите на вятърните турбини и планира да ги използва в електрически плавателни съдове.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР