Херберт Дийс официално не е главен изпълнителен директор на VW от 1 септември миналата година, но 64-годишният топ мениджър все пак е получил рекордна заплата през 2022 година. Това е видно от доклада за възнагражденията на Volkswagen, който компанията публикува във вторник заедно с годишния си отчет.
Според него Дийс е получил 11,6 млн. евро, включително разходи за бъдещи пенсионни обезщетения. Като се изключат пенсионните права, бившият главен изпълнителен директор на компанията е получил 10 млн. евро - повече от всякога.
Причината за рекордното възнаграждение е добрият финансов резултат на най-големия германски производител на автомобили. През 2022 г. VW е увеличил продажбите и печалбите си въпреки войната в Украйна, затрудненията в доставките и енергийната криза. Това води и до увеличаване на възнагражденията на членовете на управителния съвет.
Теоретично Дийс би имал право на повече от 13 млн. евро според доклада, но системата за възнаграждения на VW ограничава паричното възнаграждение до 10 млн. евро. Това е първият случай, в който Дийс достига изцяло това ограничение.
Дийс – сред най-добре печелещите в Dax
Все още не всички компании от Dax са публикували годишните си отчети за 2022 г. Със заплатата си обаче бившият шеф на VW вероятно ще бъде сред най-добре печелещите в германската първа борсова лига, и то въпреки факта, че не е бил активен като главен изпълнителен директор през цялата година, пише Handelsblatt.
Във всеки случай Дийс е получил повече от своя наследник Оливер Блуме през 2022 г. Заплатата на Блуме, включваща разходите за пенсии, например е 7,39 млн. евро според доклада за възнагражденията; без пенсионните обезщетения тя е 6,4 млн. евро. Блуме ръководи Volkswagen от септември в допълнение към позицията си на главен изпълнителен директор в производителя на спортни автомобили Porsche.
През 2017 г. Volkswagen преразгледа системата си за възнаграждения на изпълнителния съвет след множество критики. Ключов компонент е ограничаването на заплатите: главният изпълнителен директор вече получава само максимум 10 млн. евро годишно плюс пенсионни права. За останалите членове на управителния съвет ограничението е 5,5 млн. евро.
Оттогава изплащането на бонуси също е обвързано с по-строги критерии. Например, групата трябва да е спечелила поне 9 млрд. евро от дейността си и маржът трябва да е поне четири процента.
Дийс се присъедини към VW от BMW през 2015 г. и стана главен изпълнителен директор на групата през 2018 г. Според източници от компанията 64-годишният мениджър ще остане редовен консултант във VW до края на договора си през есента на 2025 г. и ще продължи да получава заплата.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 2 години Ясно защо са толкова скъпи автомобилите вече....не е от веригите на доставки, а от алчност :). Нека акционерите си сложат по-малко алчни членова на борда на директорите и без това и с тях и без тях е все тая :). отговор Сигнализирай за неуместен коментар