Тайланд и Индонезия се превърнаха в две от най-актуалните и значими азиатски дестинации за инвестиции в части и материали за електрически превозни средства, докато японски, китайски и южнокорейски играчи се надпреварват да засилят присъствието си в местната електромобилна индустрия, пише Nikkei Asia Review.
По-рано този месец японската индустриална група Kuraray отвори първия си завод в Тайланд.
„Автомобилните производители ни казаха, че искат да имат верига на доставки“ в региона, споделя пред Nikkei президентът на концерна Хитоши Кавахара по време на церемонията по откриването на съоръжението.
Новият завод е поредният пример от инвестиционната истерия в Югоизточна Азия, като Тайланд вече се очертава като най-големият производствен центъра на автомобили в района, въпреки че електромобилната индустрия в страната тепърва започва да се развива.
Южнокорейският автопроизводител Hyundai Motor Co. започна производството на електромобили в Тайланд едва миналата година, а китайската BYD планира да започне сглобяването на превозни средства в страната през 2024 г.
Около 70 млрд. йени (520 млн. долара) бяха инвестирани в завода на Kuraray в Тайланд - съвместно предприятие с местната нефтохимическа компания PTT Global Chemical и японската търговска къща Sumitomo Corp.
Високоефективната смола Genestar на Kuraray се произвежда в това съоръжение. Тя има по-висока устойчивост към топлина от стандартните смоли и се използва при части около акумулаторите на превозните средства. Genestar се произвежда в Япония, но новият завод в Тайланд ще удвои годишното ѝ производство до 26 000 тона.
Според Кавахара концернът ще обмисли допълнителни инвестиции в Тайланд до около 2026 г. с приблизително същия мащаб като тези за новия завод.
През март японският производител на електронни части Murata Manufacturing заяви, че е завършил фабрика за многослойни керамични кондензатори в провинция Лампхун, Северен Тайланд.
Многослойните керамични кондензатори стабилизират потока на електричество вътре в устройствата. Могат да бъдат необходими до 10 000 кондензатора в един електромобил. Murata, световен лидер в тази сфера, планира да увеличи капацитета си за доставка в Югоизточна Азия.
Тайланд въведе стимули през 2022 г. за насърчаване на прехода към електромобили, което привлече вниманието на китайските и японските производители на автомобили.
Лидерът при електромобилите в Китай BYD планира да отвори завод през следващата година с годишен производствен капацитет от 150 000 автомобила. Great Wall Motor, който вече навлезе на пазара в Тайланд, и MG Motor, собственост на SAIC Motor, също планират да започнат производство в страната.
Японските производители на автомобилни части междувременно виждат в лицето на BYD и другите китайски автомобилни производители потенциални клиенти. Toyota Motor и Honda Motor планират да произвеждат електромобили в Тайланд, но вероятно ще започнат в малък мащаб.
Що се отнася до батериите, китайските и южнокорейските компании насочват вниманието си към богатата на ресурси Индонезия, вторият по големина производител на автомобили в региона след Тайланд.
Китайският индустриален гигант Contemporary Amperex Technology (CATL), най-големият производител на батерии за електромобили в света, ще инвестира до 6 млрд. долара за изграждане на фабрика в Индонезия съвместно с местна компания. Производителят на батерии иска да завърши проекта до 2026 г. и да установи вертикално интегрирано производство, което включва и добив на никел.
Междувременно южнокорейската LG Energy Solution ще създаде завод за батерии в Индонезия в партньорство с Hyundai.
Китайските и европейските автомобилни производители основно внасят електромобили в Югоизточна Азия, произведени в техните родни страни.
„Производството в региона ще стане нещо обичайно занапред, включително в Югоизточна Азия. Производителите, свързани с автомобилите, ще трябва да реорганизират своите мрежи за доставки около електромобилите“, коментира Акира Миякоши от Японската организация за външна търговия.
Японските производители на автомобили имат пазарен дял от около 90% в Индонезия и Тайланд. Но при електромобилите доминират китайските и южнокорейските компании в двете страни.
През 2022 г. в Индонезия и Тайланд бяха продадени само 10 000 електрически превозни средства, но тяхното внедряване може да се ускори по-бързо от очакваното. Тъй като местното производство на китайските и южнокорейските концерни нараства, „производителите на батерии [от Китай и Южна Корея] вероятно ще настояват за създаването на мрежи на доставки в Югоизточна Азия“, споделя източник от японски доставчик.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад