Това не е проблем само в САЩ. Zapmap Ltd., чието приложение проследява данни на живо от около 70% от обществените зарядни устройства в Обединеното кралство, установи миналата година, че 6% не работят във всеки един момент. Годишното проучване на компанията за зареждане на електромобили определи надеждността като основна тревога сред водачите на електромобили в страната.
Проучване на Boston Consulting Group, публикувано по-рано тази година, установи, че надеждността е основният критерий, който се използва в Китай при избора на обществена станция, класирайки този показател пред скоростта, сложността на използване и цената.
Няма нито една причина за повреда на зарядно устройство. Някои от проблемите, особено при по-старите машини, могат да бъдат приписани на нова технология, преминаваща през обичайната крива на усъвършенстване, докато се намира навън, изложена на метеорологичните условия. Съществуват цикли на необходими надстройки, като например подмяна на модеми, за да се адаптират устройствата към 5G безжична мрежа. Безбройните мрежи, търговски обекти и собственици на гаражи, които притежават машините, не винаги поддържат устройствата по график. А зарядните станции трябва да отговорят на бързо нарастващо разнообразие от автомобили.
Поради това точният обхват на проблема не е известен. Водачите на електромобили се сблъскват със сложна среда от конкуриращи се компании, всяка със собствени станции и приложение, и няма централно хранилище на данни за ефективността на станциите. Едно широко цитирано проучване от 2022 г. за мрежата от станции за бързо зареждане в района на залива на Сан Франциско (с изключение на Supercharger устройствата на Tesla Inc.) установява, че около 25% от 657 щепсела на устройства не работят. Въпреки че JD Power не разкрива класацията за надеждност, Грубер казва, че най-лошо представящата се компания оператори оставя водачите неспособни да заредят в около 39% от времето.
„С общественото зареждане ситуацията е малко като в Дивия запад“, признава той.
Tesla доказа, че надеждното зареждане е възможно. Производителят на електрически автомобили управлява глобална мрежа от 45 000 супер бързи зарядни устройства, които могат да добавят до 320 км пробег само за 15 минути. Tesla постоянно получава най-високите оценки за удовлетвореност на клиентите спрямо всяка друга компания за зареждане в проучванията на JD Power, изтъква Грубер. Водачите на нейните модели съобщават за прекъсване на зарядните устройства само в 3% от случаите.
Но Tesla има предимството да предоставя услугата си за зареждане само за нейни електрически модели. Компанията също притежава своята мрежа от станции, докато много от обществените зарядни устройства, инсталирани през последното десетилетие, са собственост на всеки, който притежава мястото, където се намира инсталацията.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?