Американските стартъп компании за електрически превозни средства се насочват към по-евтини модели, като забавят плановете си за увеличаване на производството и съкращават служители, за да се справят със спада в търсенето поради високите разходи по заеми и скъпите ремонти на превозните средства, пише Ройтерс.
Tesla Inc. предупреди доставчиците, че иска да започне производството на нов по-евтин продукт за масовия пазар в средата на 2025 г., тъй като компанията иска да се конкурира с по-евтините предложения от Китай.
Ето как електромобилните стартъпи се опитват да се справят със слабото търсене:
Rivian Automotive
В четвъртък Rivian представи своите по-малки, по-евтини електрически модели R2 SUV и кросоувъра R3 с планове да започне производството на R2 в своята фабрика в САЩ, за да ускори доставките през първата половина на 2026 г.
Този ход следва предупреждението на компанията, която заяви, че планира спиране на производството за седмици тази година, за да обнови своите фабрики и да намали разходите.
Rivian очаква да произведе 57 000 автомобила през 2024 г., което е доста под прогнозите от 81 700 броя. Това също е далеч под очакваните 1,8 милиона автомобила, доставени от Tesla през 2023 г.
След като се отказа да намали цената на своите превозни средства миналата година, през февруари Rivian представи опции от по-нисък клас за своите съществуващи автомобили, които са с 3100 долара по-евтини.
Стартъпът се фокусира върху намаляването на изгарянето на парични средства чрез преразглеждане на договорите за доставка и изграждане на някои компоненти вътрешно. Rivian приключи четвъртото тримесечие на 2023 г. с 9,37 млрд. долара в брой, включително краткосрочни инвестиции.
Електромобилните стартъпи губят хиляди долари при продажбата на всяко превозно средство през 2023 г. Графика: Ройтерс
Lucid Group
Lucid, която е подкрепена от държавния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия PIF – който държи над 60% от компанията, също прогнозира годишно производство, което е значително под прогнозите, тъй като се стреми да контролира разходите.
Компанията изостана от очакванията на анализаторите по отношение на приходите за шест поредни тримесечия. Тя намали цената на Lucid Air Pure до 69 900 долара и включва две години безплатна планирана поддръжка и надбавка за зареждане като стимул.
През ноември Lucid представи своя SUV Gravity, който ще започне на цена под 80 000 долара и се очаква да влезе в производство в края на тази година.
Компанията заяви, че има за цел да започне да произвежда по-евтин автомобил от среден клас в края на 2026 г., за да се конкурира с автомобилите Model 3 и Model Y на Tesla.
Lucid приключи четвъртото тримесечие на 2023 г. с 1,369 млрд. долара в брой.
Fisker
Стартъпът Fisker предупреди относно сигурността на своята дейност по-рано този месец и каза, че ще освободи 15% от персонала си и ще спре инвестициите в бъдещи проекти, докато не си осигури партньорство с утвърден производител.
Ройтерс съобщи, че Nissan е в напреднали преговори за инвестиране във Fisker в сделка, която би могла да осигури на японския автомобилен производител достъп до електрически пикап, като същевременно ще предостави на изпадналия в немилост стартъп финансов спасителен пояс.
Търсенето на водещия електрически SUV Ocean на Fisker остава слабо. Въпреки че е произвела повече от 10 000 автомобила през 2023 г., компанията е доставила само около 4700 от тях.
Fisker приключи 2023 г. с парични средства и парични еквиваленти от 325,5 млн. долара, спад от 527,4-те млн. долара към 30 септември.
Nikola
Концернът се ориентира към големи платформи, захранвани с водород, след като някои от неговите акумулаторни електрически камиони се запалиха през август и доведоха до изтеглянето им.
Nikola очаква до 170 млн. долара приходи от продажбите на камиони за 2024 г. с цел да продаде 450 броя тази година, включително превозни средства с водородни горивни клетки.
Нейният паричен баланс възлиза на 464,7 млн. долара към края на декември, като компанията заяви, че има „най-високия неограничен паричен баланс“ от четвъртото тримесечие на 2021 г.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
преди 1 година ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СА ПОБЕДЕНИ ОТ ДВГ ПРЕЗ ДАЛЕЧНАТА 1908ЦМА ГОДИНА.Когато предлагаш грешната технология на светъ може само да забаламосаш богатите и гъзарите.Те вече са го отнесли. Единственот противодействие на електричарите е реклама, статии, навиване на правителствата за още събситии с псевдокаузата на чистия въздух.МАСОВИЯ ЮЗЪР ВЕЧЕ ИМ Е ТЕЛГЛИЛ НОЖА.Както писах годиине назад, че ше стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар