IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превръща ли се в нов „Дизелгейт“ скандалът с автомобилните тестове в Япония?

Разкритията около неправомерните действия на Toyota, Mazda, Suzuki и Yamaha будят сравнения с манипулираните данни при дизеловите автомобили на Volkswagen

07:45 | 17.06.24 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Председателят на Toyota Акио Тойода. Снимка: Bloomberg L.P.
Председателят на Toyota Акио Тойода. Снимка: Bloomberg L.P.

Toyota Motor Corp., най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял, преустанови вътрешните доставки на три модела по-рано този месец, тъй като скандалът с неправомерните автомобилни тестове обхвана  цялата индустрия в Япония, пише Deutsche Welle.

Заедно с конкурентите Honda, Mazda, Suzuki и Yamaha, Toyota е обвинена, че не следва стандартизираните стъпки при сертифициране на нови модели автомобили, преди да влязат в масово производство. Служители на транспортното министерство нахлуха в централата на компанията, за да направят щателна проверка на случая.

Скандалът вече удари продажбите на японските автомобили на фона на силната конкуренция на световния пазар. Това се случва само месеци след като Китай изпревари Япония като най-големия износител на автомобили в света, отчасти поради процъфтяващите продажби на електрически превозни средства – сфера, в която японските концерни изостават значително.

Подобен скандал удари сериозно репутацията и продажбите на Volkswagen през 2015 г., след като германският автомобилен гигант призна, че е инсталирал нелегален софтуер, чрез който манипулира данните от тестовете за емисии.

„Дизелгейт“, най-срамният момент в историята на автомобилната индустрия, струва на Volkswagen над 30 млрд. долара под формата на глоби, компенсации и съдебни спорове, като скандалът засега и други автомобилни производители.

Какво се случи в Япония?

Дъщерното дружество на Toyota Daihatsu за първи път се сблъска с обвинения в неправомерни действия през декември. Автомобилният производител, известен най-вече със своите компактни и малки превозни средства, призна за широко разпространено манипулиране на тестове, датиращи от края на 80-те години, включително такива, свързани с ефективността на двигателя, и засягащи 64 модела.

Daihatsu спря цялото производство в Япония за няколко месеца в резултат на разследването и смени главния си изпълнителен директор.

До април Министерството на транспорта на Япония потвърди, че всички произведени автомобили на Daihatsu вече отговарят на официалните стандарти за безопасност и премахна забраната за доставките.

След това ведомството нареди на други автомобилни производители и доставчици на части да прегледат резултатите от тестове от предходното десетилетие и да докладват за всички нарушения, свързани със сертифицирането на техните превозни средства. Общо 85 компании трябваше да се съобразят с това решение, включително Toyota.

Ролята на другите компании

Toyota призна за мащабна измама при сертификационните тестове за седем модела, продавани на вътрешния пазар по време на шест проверки, проведени през 2014 г., 2015 г. и 2020 г.

Производителят посочи, че измамата включва използване на измамни или остарели данни при тестове за сблъсък, както и неправилно тестване на въздушната възглавница при удар.

В един пример щетите от сблъсък са измерени от едната страна на предния капак на модела вместо от двете, както се изисква. Установено е също, че тестовете за емисии са фалшифицирани.

Производството на три модела, Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross, беше временно спряно.

Проблемът не засяга задграничното производство на Toyota.

Съперникът Mazda призна по-рано за подобни проблеми със сертификационните тестове - по-специално използването на неправомерен софтуер за управление на двигателя по време на оценките, както и нарушения при краш тестове на три спрени от производство модела.

Производството на два модела, Roadster и Mazda 2, беше преустановено. 

Междувременно Honda заяви, че е открила нередности при тестове за шум и мощност в продължение на осем години на десетки спрени от производство модели.

Yamaha призна, че е фалшифицирала данни, включващи тестове за нивото на шума на най-малко три модела мотоциклети.

Последна актуализация: 23:47 | 16.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 1
cyclop
преди 3 седмици
Японците критикуваха електромобилчетата като алтернатива на истинските автомобили. Сега май ги наказват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 8
zelka007
преди 4 седмици
ха ... присъствието на yamaha в този списък ми беше чудно , но факт ... манипулирали са краш-тест на спортен мотоциклет , щото какво значение има какво става с мотоциклета , след като те дрънне с 50-60км тон и половина кола на кръстовище примерно ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още