Съвременните търговски площи в България се очаква да достигнат 904 хил. кв. м до края на 2014 г., изчисляват от консултантската компания Colliers International.
Над една трета от търговските площи ще са концентрирани в столицата, като на 1 000 жители на града до края на следващата година ще се падат по 325 кв. м, допълват експертите.
В момента общата площ на съвременните търговски центрове е 634 хил. кв. м, като през 2012 г. отвориха врати три нови мола, а средният дял на празните търговски площи в София се е свил до 5%.
През миналата година 27% от празните търговски площи в София са били усвоени от новите брандове, които стъпват на българския пазар и се разширяват в цялата страна, като H&M и Debenhams са с най-голям принос.
В България са представени над 200 модни оператора, а “направи си сам” секторът също продължава да бъде изключително динамичен, посочва се в доклада на компанията.
Там се казва, че българският пазар в момента предлага отлични възможности за инвестиции в търговски и офис площи, хотели и индустриални имоти, включително подценени качествени активи, подходящи за спекулативни инвеститори и инвеститори, които търсят по-висока доходност.
“Заради недостига на първокласни имоти на основните европейски пазари и ниската доходност от тях, инвеститорите започват да търсят възможности на второстепенните пазари”, посочва се в доклада.
Търсенето на търговски площи в страната ни в момента се движи основно от международни играчи, които са активни и на водещите пазари в Европа, а на офиси - от аутсорсинг и ИТ компании, които навлизат на пазара, както и от фармацевтичните фирми.
Като основни предимства на България са посочени членството в Европейския съюз, стабилната икономика, ниският дълг, очакваният среден икономически растеж от 2,9% до 2018 г., евтината и качествена работна ръка и атрактивната бизнес среда.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 12 години Ако и предприятия се откриваха така бързо както молове, България щеше да е Германия на Балканите. Моловете, както и магистралите, създават малко работни места след като бъдат открити и не допринасят съществено за икономическия растеж и благосъстоянието на българина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар