IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Моловете у нас ще се увеличат до 904 хил. кв. м в края на 2014 г.

Над една трета от модерните търговски площи ще са концентрирани в София, сочи доклад на Colliers International

09:21 | 14.06.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Моловете у нас ще се увеличат до 904 хил. кв. м в края на 2014 г.

Съвременните търговски площи в България се очаква да достигнат 904 хил. кв. м до края на 2014 г., изчисляват от консултантската компания Colliers International.

Над една трета от търговските площи ще са концентрирани в столицата, като на 1 000 жители на града до края на следващата година ще се падат по 325 кв. м, допълват експертите.

В момента общата площ на съвременните търговски центрове е 634 хил. кв. м, като през 2012 г. отвориха врати три нови мола, а средният дял на празните търговски площи в София се е свил до 5%.

През миналата година 27% от празните търговски площи в София са били усвоени от новите брандове, които стъпват на българския пазар и се разширяват в цялата страна, като H&M и Debenhams са с най-голям принос.

В България са представени над 200 модни оператора, а “направи си сам” секторът също продължава да бъде изключително динамичен, посочва се в доклада на компанията.

Там се казва, че българският пазар в момента предлага отлични възможности за инвестиции в търговски и офис площи, хотели и индустриални имоти, включително подценени качествени активи, подходящи за спекулативни инвеститори и инвеститори, които търсят по-висока доходност.

“Заради недостига на първокласни имоти на основните европейски пазари и ниската доходност от тях, инвеститорите започват да търсят възможности на второстепенните пазари”, посочва се в доклада.

Търсенето на търговски площи в страната ни в момента се движи основно от международни играчи, които са активни и на водещите пазари в Европа, а на офиси - от аутсорсинг и ИТ компании, които навлизат на пазара, както и от фармацевтичните фирми.

Като основни предимства на България са посочени членството в Европейския съюз, стабилната икономика, ниският дълг, очакваният среден икономически растеж от 2,9% до 2018 г., евтината и качествена работна ръка и атрактивната бизнес среда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 8 rate down comment 2
albobo76
преди 10 години
Ако и предприятия се откриваха така бързо както молове, България щеше да е Германия на Балканите. Моловете, както и магистралите, създават малко работни места след като бъдат открити и не допринасят съществено за икономическия растеж и благосъстоянието на българина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още