Вилите в затворени комплекси са били във фокуса на вниманието на българските купувачи на ваканционни имоти през изминалия летен сезон, сочат данни на компанията Green Life Development & Resorts. Близо 60% от покупките на подобен вид имоти са били осъществени от наши сънародници, а запитванията са се увеличили в пъти, казва Екатерина Желяпова, търговски директор направление Ваканционни имоти в Green Life Development.
Купувачите са предимно семейства с деца, които разполагат с по-високи доходи, поддържат висок стандат на живот и искат да го пренесат в морския си дом. „Тези жилища представляват премиум продукт, който няма аналог на пазара - редови къщи с просторна архитектура и малък процент общи части, подходящи за семейни ваканции“, отбелязва Желяпова.
Българите продължават да изпреварват руските граждани по брой запитвания и осъществени продажби на ваканционни имоти през изминалия сезон. В Созопол делът на българските купувачи е най-голям – 37%, а на второ място с 28% са руските граждани. Следващите два пазара с еднакъв дял от по 12% са Германия и Израел.
„За поредна година виждаме как българските клиенти затвърждават позициите си на ваканционния пазар у нас, като плавно увеличават дела си спрямо другите купувачи. Тяхната увереност се подсилва от благоприятната икономическа обстановка и стабилното развитие на пазара на морски имоти през последните години. Сантименталните чувства, които изпитват към българското Черноморие и определени места като Созопол, поддържат интереса им към родните курорти въпреки високата конкуренция в международен план“, казва Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.
Съществен дял от българските купувачи са наши сънародници, живеещи в чужбина. Те разполагат с по-малки бюджети, като голяма част от тях купуват с цел съхранение на спестените средства и избират недвижимите имоти като най-сигурен вариант. Този тип клиенти се насочват към Поморие, където изборът позволява по-бюджетни решения.
Типове сделки
Септември е бил най-силният месец по брой проведени огледи и сключени сделки. Клиентите, закупили през този период, са туристи, почивали в комплекса през лятото, които вече са обмислили добре покупката и са взели решение. В края на сезона се връщат като купувачи, готови за сключване на сделка. „Прави впечатление, че бюджетите им са по-високи спрямо тези, закупили през юни. В началото на лятото клиентите търсят по-бюджетни възможности и готови имоти, в които да могат да отсядат веднага. Към края на сезона се активизират купувачите, които имат повече изисквания към имотите и са отделили повече време за размисъл, за да вземат най-доброто решение за себе си“, допълва Желяпова.
Както и през миналата година все повече клиенти използват външно финансиране за покупките си. Особено валидно е това при купувачите, търсещи класически ваканционни имоти – в затворен комплекс, с осигурени удобства и допълнителни услуги. Близо 20% от продажбите в Созопол са осъществени с помощта на банков кредит.
„Използването на кредит за финансиране на сделката не винаги означава, че купувачът не разполага с необходимите средства. Голяма част от тези клиенти имат добри доходи и нямат притеснения да пристъпят към дългосрочна покупка на втори имот с банков заем. Повлияни са от изгодните кредитни условия и желанието за подобряване на качеството на живот. Повечето от тях вече разполагат със собствено градско жилище и покупката на ваканционен имот надгражда досегашния им социален статус“, допълва Желяпова.
Кои са чуждите купувачи?
Макар българските граждани да изпреварват рускоговорящите купувачи в Созопол, в Поморие руснаците заемат първо място по реализирани продажби с дял от 22,5%. Следващите две групи с еднакви проценти - 20%, са от Украйна и България, следвани от клиентите от Германия - 17,5% и Израел - 10%.
Както в Созопол, така и в Поморие се увеличават покупките на граждани от Германия и Израел. На пазара присъстват и граждани от Великобритания, Белгия, Унгария, Латвия, Полша, САЩ, Естония. Единични сделки има и с клиенти от Молдова, Испания, Казахстан.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
преди 6 години Тази статия ми прилича на платена реклама на Гриин Лайф край Каваците. Не са им лоши имотите но и там стана пренаселено вече .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Моите наблюдения са други, българските купувачи търсят каквото и де е само да няма такси подръжка защото тези такси обесмислят инвестия в курортен имот и я приравняват на ползване на вискок клас хотел за нужното време на същата себестойност без данъци и други грижи. Така е и в Банско. Руснаците се връзваха по-рано на тези номера с таксите ама и те се усетиха и масово избягват такива имоти. Търсене има, но то е основно в обикновенни качественни сгради с обра локация и без такси отговор Сигнализирай за неуместен коментар