Почти половината от наемодателите не са предприели мерки за оптимизация на разходите на този етап, докато 38% са започнали да преразглеждат договорите си с подизпълнители, показва проучване на Colliers след допитване по телефона със собственици на търговски центрове и ритейл паркове в периода 30 март – 1 април.
Наемателите са представени най-вече от секторите Заведения за хранене (20%), Мода (20%), Спортни стоки (8%), хранителни стоки (8%), Стоки за дома, Услуги, Здраве и красота, Забавления и свободно време.
Анкетата показва, че само 13% от наемателите не са адресирали по никакъв начин последствията от кризата. Останалите са приложили редица подходи - 51% са пуснали служителите си в платен или неплатен отпуск, 48% са преустановили плащането на наеми, режийни разходи и на контрагенти, а 37% са замразили плановете си за експанзия, съобщи българският офис на компанията за професионални услуги и инвестиционно управление в сферата на недвижимите имоти.
Други практики, които прилагат наемодателите, са съкращение на персонал, предоговаряне на наемни нива, намаляване на работното време и на възнагражденията. Едва 3% от запитаните търговци са се насочили към закриване на своите обекти, установява проучването на Colliers.
По-голямата част от всички участници в проучването твърдят, че няма да се възползват от предложените от държавата мерки за подпомагане на бизнеса, тъй като не ги намират за приложими за тях. В групата на наемодателите 13%, а в тази на наемателите 19% имат нужда от повече информация по отношение на помощта, която се предлага.
Солидарност при извънредно положение
Наемодателите демонстрират солидарност в кризисната ситуация като почти всички (96%) планират да предложат облекчени наемни условия на наемателите си по време на извънредното положение. Най-популярните такива са намаление или отлагане на плащането на наем.
Промяна в стратегията на търговците
По отношение на генерирането на допълнителни и/или алтернативни приходи 60% от наемателите са се насочили към онлайн търговия или разработване на нови продукти и услуги.
Останалата част от тях за момента не планират да променят бизнес стратегията си. Това вероятно е свързано с факта, че 39% от наемателите очакват здравната криза да приключи до два месеца – най-често срещаният отговор в тази група респонденти. Повечето наемодатели се обединяват около прогнозата, че продължителността на настоящата ситуация ще е между три и шест месеца.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали