IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Брандът Тръмп - силно присъствие в чужбина, но не и в САЩ

От началото на финансовата криза магнатът не е дал името си на нито една сграда в САЩ

14:29 | 01.07.13 г.
Брандът Тръмп - силно присъствие в чужбина, но не и в САЩ

Доналд Тръмп през последните години постави името си върху мъжки парфюми, матраци и вратовръзки, пише Wall Street Journal. Има един продукт обаче, където името му не се е появявало от началото на финансовата криза: сграда в САЩ.

За последен път Тръмп даде лиценза за името си през 2007 г., когато сключи споразумение за Trump Soho - проект със смесена употреба, включващ хотелска и жилищна част, в центъра на Манхатън. През 2008 г. той даде името си и на голф курорт в Пуерто Рико.

Не че Тръмп е загубил апетит към това да вижда името си върху проектите на други строители. Просто го прави в чужбина. Напоследък той е предоставил лиценза за името си на над 10 строителни фирми в Турция, Кавказкия регион, Бразилия и други части на света. Очаква се съвсем скоро да обяви планове за хотел и жилищен небостъргач с марката "Тръмп" в центъра на Ванкувър.

Подобни проекти в момента се изпълняват и във Филипините и Азербайджан. През март организацията на магната отвори офис в Шанхай, който да проучва възможности за сделки в Китай.

Що се отнася до САЩ, Тръмп предпочита да инвестира парите си за придобиване и строителство на свои собствени имоти. Според някои експерти причината за тази стратегия се корени отчасти в недотам успешния опит на бизнесмена с предишни подобни сделки. На някои от тези сгради бе наложена възбрана, други пък така и не бяха завършени, което предизвика стотици дела срещу Тръмп и строителите.

Затишието при сделките на Тръмп с марки на имоти в САЩ е показателно за една от характерните особености на бизнес империята му, която включва телевизионното шоу "Стажантът", голф игрища и имоти по целия свят. До голяма степен тази империя се гради на личността на Тръмп.

"Не става въпрос за его. Просто името ми прави всичко по-успешно", обяснява Тръмп.

Обикновено при продажба на лиценз за името си Тръмп дава на строителите правото да го използват срещу авансова такса от 5 до 10 млн. долара. Освен това той получава и дял от евентуалните бъдещи продажби, а в случая с хотелите - договор за управление.

През годините Тръмп е продавал марката си и на пържоли, бутилирана вода, водка, скоч и ръкавели.

Според изследвания на Marketing Arm, поделение на Omnicom Group Inc., която следи популярността на знаменитостите чрез онлайн изследвания, през 2008 г. Тръмп е бил на 154-о място в класация от 3 хил. знаменитости наред с актьори като Джордж Клуни и Клинт Ийстуд. Днес той е на 2 763-о място, или рамо до рамо с поп-звездата Бритни Спиърс и риалити звездата Кели Озбърн.

Според г-н Тръмп причината за финансовите проблеми на проектите, носещи неговото име, се крие във финансовата криза. По думите му обаче той е направил пари от сделки с марката дори и проектите да са изпаднали в затруднение.

Тръмп започва да сключва лицензионни сделки в началото на новото хилядолетие, докато възстановява своята почти сринала се имотна империя. Той твърди, че стратегията му го е предпазила от финансов риск, като в същото време му е предоставила възможност да следи за контрола на качеството.

Според някои от партньорите му Тръмп осигурява на всеки строител, с когото работи, инструкции за характеристиките на сградата, включващи височина на таваните от поне 2, 75 м, екстериор от тъмно стъкло и висококачествени строителни материали.

Много от лицензионните му сделки са успешни. Чуждестранни фирми, работещи с Тръмп, твърдят, че марката му в техните страни е неопетнена.

"Всички искат да си купят най-доброто жилище. Това е манталитет", обяснява Сагар Чордия, директор на индийския партньор Panchshil Realty. "Всички познават Тръмп. Хората са виждали кулата му в Ню Йорк. Всички гледат "Стажантът", допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:09 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още