IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как търговските центрове могат да преодолеят коронавируса?

Равноправните преговори между търговци на дребно и собственици на молове са най-добрият начин за възстановяване

13:01 | 04.04.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Kobi Wolf/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kobi Wolf/Bloomberg

Intu, която притежава 17 мола във Великобритания, включително Trafford Center в Манчестър и Metrocentre в Гейтсхед, е особено уязвима. Още преди пандемията тя изнемогваше под планината от кредити. Миналия четвъртък компанията съобщи, че води разговори с кредитори да не изпълнява договори и че може да получи достъп до механизма за подкрепа на британското правителство на стойност 330 млрд. паунда (410 млрд. долара).

Същевременно в САЩ собствениците на молове CBL & Associates Properties,  Macerich и Taubman правят впечатление с по-високо от средните нива съотношение между нетен дълг и печалба преди данъци, такси и амортизации и силно използване на обезпечени кредити, казва Линдзи Дъч, анализатор в Bloomberg Intelligence.

Други изглеждат в по-добра позиция.

Simon Property Group има един от най-силните счетоводни баланси, но през февруари се договори да купи Taubman за 3,6 млрд. долара. Тази сделка, ако се осъществи, заедно с влиянието на COVID-19, може да увеличи нетния дълг на Simon до седем пъти над нетната печалба в края на 2020 г. спрямо 5,6 пъти година по-рано, съобщава Moody’s. Taubman има някои трофейни активи като Short Hills Mall в Ню Джърси и Gardens Mall във Флорида, но по-високият ливъридж и интеграция ще бъдат по-трудни за постигане в настоящата среда.

Дори най-стабилните оператори ще усетят болката. Simon е най-големият собственик за Cheesecake Factory, казват анализатори от RBC Capital Markets. Молове Молове

Дори след утихването на пандемията търговията на дребно няма да е същата. Някои по-слаби магазини и ресторанти няма да отворят отново врати. На останалите ще е нужно значително време за връщането на обичайното търсене.

Необходим е откровен разговор между търговци на дребно и собственици, за да решат как ще бъде по-лесно за всички да устоят на кризата. Промените може да включват преминаване към месечни плащания на наем в случаите, в които от търговците на дребно се очаква да плащат авансово за тримесечие. Това трябва да става без допълнителни такси, за да се улесни преходът. Улесняването на развалянето на договори от наемателите също ще предотврати изискващи време и разходи процеси по излизане от споразумения.

Макар да изглежда, че това е повече в полза на търговците на дребно, отколкото на собствениците, притежателите на молове също може да спечелят. Пандемията и разтърсването на търговията на дребно, което неизбежно ще последва, ще засилят различията между най-силните магазини и ресторанти и изоставащите обекти. Те също така ще поляризират още повече жизнените молове и вторичните локации.

За да просперират в новата реалност, собствениците на молове трябва да гарантират, че могат да привличат най-желаните брандове. Търговците на дребно, които излязат от кризата, ще запомнят как са били третирани в по-неблагоприятната среда. И за двете страни равноправните преговори са най-добрият начин за възстановяване вместо да рискуват да убият търговския център веднъж завинаги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:43 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още