Само преди няколко години редица медии открито се питаха дали Facebook може да оцелее при зараждащото се тогава засилено ползване на интернет от мобилни устройства. През 2016 г. изглежда въпросът е дали всички останали може да оцелеят?
Facebook заяви, че 82% от рекламните приходи в момента са от мобилни устройства. Година по-рано по това време този дял беше 73%, предава Bloomberg. Така се оказва, че социалната мрежа доминира мобилния рекламен свят, докато други медийни компании и рекламни платформи все още изпитват трудности с ефективното поднасяне на рекламни послания на малките екрани на мобилните устройства.
Рекламите в компанията са 31% от общите дигитални рекламни разходи в САЩ, показват данни на анализаторската компания eMarketer.
„Facebook продължава да става все по-силна с всяко тримесечие“, казва анализаторът в eMarketer Дебра Ахо Уилямсън пред Mashable. “Делът ѝ от рекламния пазар продължава да расте, а тя добавя нови и нови начини за рекламиране“, коментира тя.
Благодарение на скачащите рекламни приходи социалната мрежа успя почти да утрои печалбата си през първото тримесечие. За месеците между януари и март тя достига 1,51 млрд. долара след 509 млн. долара година по-рано. Печалбата на акция възлиза на 77 цента, докато анализаторите очакваха тя да е в размер на 62 цента.
Приходите скачат с 52% до 5,38 млрд. долара. При това лъвският пай пада именно на рекламните приходи, които са с 57% по-високи. По начин компанията надмина очакванията на Wall Street за приходи от 5,3 млрд. долара.
Преди всичко нарастващата популярност на различни услуги на социалната мрежа, като приложенията за мобилни устройства, са привлекли повече рекламодатели, но и повече потребители. За разлика от Facebook конкурентът Twitter продължава да изостава зад най-голямата социална мрежа и интернет властелина Google.
Дневно активните мобилни потребители на социалната мрежа почти достигат 1 млрд. души, като в края на тримесечния период са били 989 млн. души. Месечно активните потребители на мрежата достигат 1,65 млрд. души, което е ръст от 15% на годишна база.
Всичко това се отрази и на борсовата търговия. В следборсовата сесия книжата на компанията скочиха с над 9 на сто. В редовната сесия в сряда акциите на Facebook приключиха търговията със скромен ръст от 0,1 на сто до 108,89 долара за лот.
Паралелно с резултатите си операторът на социалната мрежа обяви, че ще издаде - подобно на Google, нови акции без право на глас. Това е опит на Марк Зукърбърг да запази контрола над компанията си, като същевременно емитира нови акции.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция