Почти всички директори на компании от водещия германски индекс Dax избягват да ползват социалната мрежа за кратки съобщения Twitter въпреки технологичния прогрес и предизвикателствата.
Сред председателите на бордовете на директори на всички 30 листнати в индекса корпорации единствено директорът на SAP Бил МакДермът ползва активно мрежата, показва изследване на консултантската компания Oliver Wyman, цитирано от DPA.
Американецът МакДермът има впечатляващите 29 000 последователи, но не всеки ден пише в мрежата. Въпреки това той се откроява от мълчаливите си колеги в Dax, защото изпълнителните директори не са склонни да ползват и други социални мрежи.
Само един на всеки десетима главни изпълнителни директори използва порталите за кариерно развитие LinkedIn или Xing (който е известен в Германия). Активността във Facebook не може да бъде измерена заради настройките за поверителност.
Директорът на Oliver Wyman за Германия Финя Каролин Кутц намира ситуацията за абсурдна. „Главният изпълнителен директор е лицето на компанията", казва тя.
Именно социалните медии са според нея добър начин за укрепване на собствената личност. „От една страна, германците просто общуват по различен начин, отколкото, да речем, американците", казва тя. „От друга страна – има и консервативно отношение към съвременните медии". Освен това, според нея, веднъж започнеш ли да споделяш в Twitter, трябва да останеш много активен.
„Особено, когато нещо се обърка, е особено полезно да имаш налице вече установен канал за комуникация, като например Twitter," казва Кутц.
Сред останалите части на бордовете делът на липсващите мениджъри е по-нисък. Въпреки това само около една трета от 195-те директори на компании в Dax имат акаунт в Twitter или в социалната мрежа за професионалисти LinkedIn и Xing.
По-неактивни са предимно мъжете. Всеки втори директор от женски пол използва една от трите платформи, а сред мъжете делът е един на всеки трима. Мениджърите на производителите на автомобили са изключително внимателни, както и тези на телекомуникационните концерни и на енергетиката.
Най-активни са мениджърите на компаниите за промишлени стоки, потребителски стоки и такива от развлекателната индустрия.
Мениджърите на софтуерната компания SAP са особено активни. Шестима от членовете на Борда на директорите, в който влизат осем представители, са сред топ 10 на най-активните потребители на социални медии. Кутц обяснява това с близостта на групата до САЩ. По думите ѝ там самите топ мениджъри се превръщат в бранд. „Те използват присъствието си в социалните мрежи, за да реализират и поддържат имиджа си".
Но едва двама мениджъри на компании от Dax поддържат едновременно присъствието си в Twitter, LinkedIn и Xing – директорите по човешки ресурси на Siemens и ThyssenKrupp Янина Кугел и Оливер Буркхард.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?