Най-голямата в света социална мрежа Facebook заяви, че е разследвала хиляди приложения и е блокирала 400 от тях, откакто скандалът за изтичане на данни се разрази през март.
Това е двойно повече от цифрата, която компанията бе заявила преди това. Facebook е предприела тези стъпки „поради опасения, свързани с разработчиците, които са създавали приложенията, или за опасения как информацията, която хората са избрали да споделят с приложението, може да бъде използвана - което сега разследваме в много по-голяма дълбочина", се казва в съобщение в блога на компанията, цитирано от Bloomberg.
Едно такова разследване над приложение, наречено myPersonality, е довело до пълната му забрана, защото апликацията не е съдействала за прегледа и „защото е ясно, че те споделят информация с анализатори, както и фирми с ограничена защита". Четири милиона потребители, които са избрали да споделят своята информация с myPersonality - приложение за викторина, което е било активно преди 2012 г., ще бъдат уведомени чрез профилите си в Facebook, казва гигантът на социалните медии.
Facebook засилва стандартите за защита на неприкосновеността на личния живот, особено по отношение на връзките с разработчиците, след разкритията по-рано тази година, че фирмата за политически консултации Cambridge Analytic е получила информация за 85 млн. потребители на Facebook без разрешението им. Това доведе до огромно обществено недоволство и засилен контрол над Facebook, включително и до показания на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг в Конгреса.
Междувременно компанията трябва да се справи и с репутацията на едно от собствените си приложения. Facebook заяви в сряда, че е премахнала приложението си Onavo от магазина за приложения на Apple Inc., след като производителят на iPhone промени правилата си, за да забрани подобно събиране на данни, извършено от Onavo. Приложението, когато е инсталирано, използва виртуална частна мрежа за сканиране на интернет активността, което позволява на Facebook да придобие представа за популярността на конкуриращите се приложения и да вземе решения за това какви продукти да купува или да създава.
„С последната актуализация на нашите указания дадохме изрично да се разбере, че приложенията не трябва да събират информация за това кои други приложения са инсталирани на устройството на потребителя за целите на анализ или реклама/маркетинг и трябва ясно да указват какви потребителски данни събират и как ще ги използват", казва Apple в изявление за Onavo.
Facebook заяви от своя страна, че винаги е пояснявала ясно как ще се използват данните, събирани от Onavo.


Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември