TikTok предлага по-евтини рекламни тарифи от конкурентните социални мрежи, тъй като бързоразвиващото се приложение за кратки видеа се опитва да извоюва по-голям дял от пазара на дигитална реклама на фона на забавянето на онлайн разходите, пише Financial Times.
Рекламодатели, организации в индустрията и различни марки коментират пред изданието, че все по-голяма част от рекламните разходи са се преместили от платформи като Twitter и Meta (собственик на Facebook и Instagram) към TikTok. Причина за това са по-ниските разходи и по-голямата ангажираност на потребителите.
TikTok, която е собственост на китайската ByteDance, разтърси индустрията за социални мрежи през последните години, като успя бързо да се разрасне и вече има над 1 млрд. потребители по света. Приложението за кратки видеа, което пусна реклами през 2019 г., също така подбива конкуренцията в момент, в който маркетинговите бюджети се свиват.
Данни от 2022 г. на базираната в Ню Йорк медийна агенция VaynerMedia показват, че разходите за получаване на 1000 импресии от видео реклама в TikTok са почти наполовина на цената на Instagram Reels, с една трета по-ниски от Twitter и с 62% по-малко от рекламата в Snapchat.
Рекламата в TikTok е нараснала значително през четвъртото тримесечие на миналата година. Топ 1000 рекламодали в САЩ са увеличили разходите си в платформата за видеа с 66% до 467 млн. долара от септември до октомври 2022 г. по данни на Pathmatics.
„Толкова много от нашите бранд партньори... бяха на 100% в Instagram”, коментира Пермел Дойл, основател и президент на творческата агенция Billion Dollar Boy. „Сега за 2023 г. виждаме 80 до 100 процента в TikTok”.
TikTok бързо се оформи като място, което ангажира нови, по-млади потребители, карайки конкурентите да пуснат собствени функции за кратки видеа, като Reels на Instagram и Shorts на YouTube.
Но китайската група успя да привлече вниманието и на регулаторите по света заради опасения за сигурността. Главният изпълнителен директор Шоу Дзъ Чъу ще се срещне с еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер във вторник, като се очаква двамата да обсъдят доколко TikTok отговаря на ключовите нови регулации в блока.
През 2022 г. технологичните гиганти бяха засегнати от глобалния спад на онлайн разходите. Meta и Snap наблюдават значително забавяне на растежа на приходите, което доведе до големи съкращения на служители и в двете компании.
TikTok също не е застрахована от подобни последици. През ноември Financial Times разкри, че групата е понижила целите за приходите си за 2022 г. с 20% заради турбулентната рекламна среда. Въпреки това гигантът все пак успя да генерира над 10 млрд. долара приходи за миналата година.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад