Социалната мрежа X се надпреварва да привлече по-малки и средни бизнеси, за да подкрепи своя пропадащ рекламен бизнес, след като Илон Мъск открито отправи ругатни към големите марки, които бойкотираха платформата му, пише Financial Times.
Милиардерът обвини рекламодатели като Disney, IBM и Apple в „изнудване“, защото спряха да харчат за реклама в X, след като той даде одобрението си за антисемитска публикация. Той каза на бойкотиращите групи „да вървят по дяволите“.
След тези коментари, направени в сряда миналата седмица, X удвоява инвестициите, за да улесни рекламните разходи от страна на по-малките играчи. По този начин тя се опитва да компенсира резките загуби на приходи от напускането на по-големи рекламодатели, които Мъск твърди, че „ще убият компанията“ му.
„Малкият и среден бизнес е много важен двигател, който определено сме подценявали дълго време“, каза компанията пред Financial Times. „Това винаги е било част от плана – сега ще отидем още по-далеч с него“, се посочва още.
X вече се е свързала с трети страни, като американският маркетинг стартъп JumpCrew, на който ще възложи част от рекламните продажби, насочени към малки и средни предприятия, коментира компанията.
Тя допълва, че този тласък сега ще бъде ускорен заедно с плановете за разработване на повече абонаментни услуги и услуги за лицензиране на данни.
Поредното отдръпване на рекламодатели породи нови страхове за финансовото състояние на X. Миналата седмица New York Times писа, че X е изложена на риск да загуби до 75 млн. долара през това тримесечие от рекламния бойкот. Медията се позовава на изтекли вътрешни документи. X оспорва сумата пред Financial Times, като посочва, че спадът е между 10 и 12 млн. долара.
Придобиването на Twitter от лидера на Tesla миналата година за 44 млрд. долара също така натовари компанията с огромни лихви по дълга на стойност над 1 млрд. долара годишно. Миналия месец X каза на служителите си, че оценява капитала на компанията само на 19 млрд. долара.
Един бивш старши мениджър по продажбите на X твърди, че Мъск ще трябва да направи избор между запазване на голям рекламен екип или преминаване към по-евтини решения, като по-нататъшно аутсорсване на продажби и въвеждане на автоматизирана „платформа за самообслужване на малкия бизнес“.
Подобна промяна би била трудна, посочва бившият директор. По думите му рекламите, които X предлага на бизнеса, изостават от предложенията на конкуренти като Meta, Google и TikTok поради историческа липса на „ангажимент за изграждане на рекламна платформа от световна класа“.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция