IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нетните рекламни бюджети в България с лек спад за 2013 г.

Инвестициите в рекламна комуникация за мобилни устройства продължават да растат с темпове, изпреварващи в пъти всички останали канали

17:02 | 09.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Външната реклама продължава да е доста предпочитана.<em> Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Външната реклама продължава да е доста предпочитана. Снимка: архив Ройтерс

Но не всичко е толкова мрачно. Според Цеков светлият лъч за онлайн бранша в България е мобилната среда.

Пазарът на мобилната реклама и през 2013 г. продължава да расте с темпове, изпреварващи в пъти всички останали канали. Все повече рекламодатели обръщат внимание на този канал, започват да го третират като отделен, а не като част от интернет. Бяха реализирани множество интересни и успешни кампании, различни от конвенционалната банерна реклама.

По данни от ноември 2013 г. проникването на смартфони в България достига 28%, което се равнява на 2,03 млн. души. Същевременно 590 хил. българи разполагат с таблет. Но това не е всичко - от средата на 2013 г. смартфоните са в топ 5 на най-купуваните на кредит устройства. А България е уникална с това, че интернет свързаността е навсякъде, а по безплатни wi-fi зони и по широколентов достъп страната е на едно от челните места в Европа.

„България днес е уникална и много пред почти всички европейски страни с факта, че интернет свързаността е почти навсякъде - бърз 3G мобилен интернет на достъпни цени, с покритие и в метрото, както и най-впечатляващото - хиляди свободни wi-fi зони из цялата страна и то на висока скорост! Само движението „освободи интернет” има над 6 000 свободни (безплатни) хотспота. Всичко това няма да остане незабелязано от рекламодателите, така че очакваме бурно развитие в тази насока“, поясни Цеков.

В глобален мащаб през 2014 г. се очаква използването на мобилен интернет да изпревари използването на интернет през друг тип устройства. Хората прекарват повече време, използвайки мобилни медии, отколкото вестници и списания, събрани заедно, а мобилните технологии навлизат в обществото пет пъти по-бързо от интернет. Така че първите „престрашили се“ рекламодатели в този комуникационен канал ще имат определени предимства.

„Като цяло потребителите в България са готови - устройствата са в ръцете им постоянно, те имат достъп до интернет навсякъде, има достатъчно добри мобилни сайтове и приложения, а това е най-богатият откъм възможности комуникационен канал и статистиката е в полза на мобилната реклама за България", отчитат още от Пиеро 97. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още