Глобалните разходи за реклама ще се увеличат с 5,7% през тази година, като ръстът ще е над два пъти по-силен от този през 2013 г. в резултат на по-високите разходи за цифров и мобилен маркетинг, показва проучване на Emarketer Inc., цитирано от Bloomberg.
Общите медийни разходи може да надминат 545 млрд. долара през тази година, в сравнение с 516,2 млрд. долара през миналата година, когато бе регистриран ръст от 2,6% спрямо 2012 г., прогнозира изследователската компания. Очаква се разходите за дигитална реклама да се увеличат с 16,7% до 140,2 млрд. долара и за първи път да възлизат на повече от 25 на сто от общите разходи за реклама.
Прогнозираният ръст на глобалните разходи за реклами е най-силният, откакто Emarketer започна да следи пазара през 2008 година. Разходите за мобилен маркетинг ще се увеличат с цели 85% до 32,7 млрд. долара през тази година и ще представляват почти една четвърт от всички разходи за реклама в онлайн медии, посочват от Emarketer.
„Кривата за мобилната реклама едва сега започва да расте", казва Дан Мърсъс, директор на връзките с обществеността за Emarketer. „Издатели като Facebook и Google започват да разбират поведението на потребителите на тези устройства".
Интернет компании като Facebook Inc, Google Inc. и Twitter Inc. се борят за генериране на повече приходи от мобилни реклами, тъй като потребителите все по-често използват своите смартфони и таблети за пазаруване, играят на видеоигри и общуват с тях в социалните мрежи.
Според Emarketer до 2018 г. разходите за мобилна реклама ще възлизат на повече от 50 на сто от рекламите във всички онлайн медии, които от своя страна ще съставляват около една трета от общите разходи за реклама.
Сериозен принос за растежа на разходите за реклама през тази година имат Световното първенство по футбол в Бразилия и Зимната олимпиада в Сочи, твърдят още анализаторите.
В класацията по страни няма особени изненади. САЩ остават лидер с над 180 млрд. долара, които се очаква да бъдат похарчени за реклама там до края на годината. Това прави по 565 долара на американец. Китай, най-многолюдната страна в света, ще стане вторият по големина рекламен пазар, но на глава от населението там ще се падат по едва 37 долара.
Докато разходите за мобилна реклама като дял от дигиталната ще достигнат 70% в САЩ до 2018 г., в Китай този дял се очаква да бъде около 30%.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден