Скорошно проучване сред 1000 ръководители на компании разкрива част от ползите, които фирмите получават от работата с изчислителни облаци. Това, което прави впечатление обаче, е броят на мениджърите, които виждат ползи, каквито не са очаквали, а това важи за един на всеки четирима анкетирани, пише Forbes.
25 на сто от запитаните посочват, че не са очаквали облакът да подобри комуникациите в рамките на техните организации. Други 22% твърдят, че са увеличили приходите си без да очакват. Още 22% пък са категорични, че облачните услуги са довели до по-голяма удовлетвореност на клиентите – нещо, което също не е било част от първоначалния им план. Забележително е, че 21% твърдят, че облакът действително е подобрил сигурността на данните на компанията.
Общо 83% от ръководителите на компании посочват, че облачните услуги са донесли на фирмите им неочаквани ползи.
Проучването, направено от Tata Communications, разкрива, че 85% от запитаните твърдят, че облачните услуги се радват на бум в индустриите в момента. Отвъд това изчислителните облаци могат да помогнат за повече успешни бизнес процеси, включително сливания и придобивания.
Близо две трети от запитаните (65%) казват, че използването на облака е довело до увеличаване на скоростта на достъп до технологии. От гледна точка на оптимизирането на бизнес процесите 67% посочват, че са намалили времето за доставка до клиенти и партньори. 54 на сто пък твърдят, че времето за доставка на нови услуги до нови пазари също се е съкратило.
Съхранението на данни е другата област, в която облачните услуги дават добри резултати, но не по начина, по който очакват от компаниите. Изследването разкрива, че до 2024 г. фирмите очакват до 58% от техните данни да бъдат съхранявани в облака.
68% от анкетираните посочват, че преминаването към облака е засегнало и служителите извън IT отделите, а 90% разкриват, че увеличеният брой искания от други отдели са повлияли на решението за стартиране на работа с изчислителни облаци.


57 пожара са потушени в страната за последното денонощие
И "Шеврон" се прицели в "Лукойл"
Без ток във Варна на 18 ноември 2025
Украйна опитала да ликвидира Сергей Шойгу
Времето във Варна на 18 ноември 2025
Ще бъде ли AI икономически нетен положителен фактор? Вероятно не
Санкциите спъват арктическия маршрут за руския петрол до Китай
Страх обзема търговците на биткойн, залагащи на свободно падане до $80 000
Следете за това токсично трио преди следващия финансов срив
Пазарният срив се засилва, помитайки всичко - от технологии до крипто и злато
10 от най-добрите аналогови спортни коли
Край на една ера - nоследният Ford Focus слезе от конвейера
Toyota с радикален ход – ще подменя моделите си на 9 години
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Кола блъсна 64-годишна жена в Бургас
Лили Иванова ще пее в зала „Олимпия“ на 24 май 2026 г.
Филмът на Стефан Командарев Made in EU с награда във Франция
Папата осъди политическото бездействие към климатичните промени
Откриха труп на мъж в село Щръклево, изяден от животни
преди 10 години статията е тотален пълнеж .... кои услуги и как са подобрили горепосочените неща ? кой облак са ползвали ?ползвали ли са подобни услуги извън облака и тнт важна техническа информация .... щото както всички знаем повечето мениджъри са чисти бюрократи и само гледат някви екселове и слушат по ниските мениджъри които им облизват задните части. отговор Сигнализирай за неуместен коментар