Скорошно проучване сред 1000 ръководители на компании разкрива част от ползите, които фирмите получават от работата с изчислителни облаци. Това, което прави впечатление обаче, е броят на мениджърите, които виждат ползи, каквито не са очаквали, а това важи за един на всеки четирима анкетирани, пише Forbes.
25 на сто от запитаните посочват, че не са очаквали облакът да подобри комуникациите в рамките на техните организации. Други 22% твърдят, че са увеличили приходите си без да очакват. Още 22% пък са категорични, че облачните услуги са довели до по-голяма удовлетвореност на клиентите – нещо, което също не е било част от първоначалния им план. Забележително е, че 21% твърдят, че облакът действително е подобрил сигурността на данните на компанията.
Общо 83% от ръководителите на компании посочват, че облачните услуги са донесли на фирмите им неочаквани ползи.
Проучването, направено от Tata Communications, разкрива, че 85% от запитаните твърдят, че облачните услуги се радват на бум в индустриите в момента. Отвъд това изчислителните облаци могат да помогнат за повече успешни бизнес процеси, включително сливания и придобивания.
Близо две трети от запитаните (65%) казват, че използването на облака е довело до увеличаване на скоростта на достъп до технологии. От гледна точка на оптимизирането на бизнес процесите 67% посочват, че са намалили времето за доставка до клиенти и партньори. 54 на сто пък твърдят, че времето за доставка на нови услуги до нови пазари също се е съкратило.
Съхранението на данни е другата област, в която облачните услуги дават добри резултати, но не по начина, по който очакват от компаниите. Изследването разкрива, че до 2024 г. фирмите очакват до 58% от техните данни да бъдат съхранявани в облака.
68% от анкетираните посочват, че преминаването към облака е засегнало и служителите извън IT отделите, а 90% разкриват, че увеличеният брой искания от други отдели са повлияли на решението за стартиране на работа с изчислителни облаци.


Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
преди 10 години статията е тотален пълнеж .... кои услуги и как са подобрили горепосочените неща ? кой облак са ползвали ?ползвали ли са подобни услуги извън облака и тнт важна техническа информация .... щото както всички знаем повечето мениджъри са чисти бюрократи и само гледат някви екселове и слушат по ниските мениджъри които им облизват задните части. отговор Сигнализирай за неуместен коментар