Изборът на добър домейн може да помогне на една компания да стартира страхотен бизнес по примера на Amazon, Google и Facebook, чиито домейни в началото не са значели много, но на по-късен етап са се превърнали в нещо ключово за марката. Това заяви рамките на конференцията “Онлайн бизнесът в ЕС: Регулации, възможност и финансиране за предприемачи” Джовани Сепия, мениджър Външни връзки на нестопанската организация EUrid, която поддържа домейна “.eu”.
По думите му изборът на домейн име е изключително важен, защото той представлява визитната картичка на бизнеса. Въпреки това през последните години все повече се дискутира въпросът дали домейните са наистина необходими на компаниите, при условие че в социалните мрежи те могат лесно да достигат до значително по-голям брой потребители.
“Публикуваното във Facebook не ви принадлежи вече. Ако имате регистриран домейн обаче, всичко си остава ваше. Домейнът има редица предимства пред социалните мрежи”, категоричен е Джовани Сепия.
Неговият съвет към компаниите е да избират внимателно името на домейна си и да го съобразят с това какво послание искат да отправят към своите клиенти.
“Имате ли добър домейн, вече сте коректно позиционирани в технически аспект”, допълва експертът.
Според него има няколко ясни условия при избора на домейн. На първо място компанията трябва да е наясно, че потребителите ще започнат да я идентифицират с уебсайта ѝ. На второ място името трябва да бъде запомнящо се, лесно за произнасяне, кратко и уникално. Още по-добре е то да бъде на родния език, защото потребителите са свикнали с него и има по-малък шанс за грешки. Друго изключително важно условие е да няма много други домейни с подобно име.
Освен това компаниите трябва да са наясно, че всеки домейн е свързан с определени правила, които трябва да се спазват.
“Когато се регистрирам с “.bg”, се съгласявам с правилата в България. Всеки домейн е свързан с такива условия”, допълва Сепия. По думите му “.com” домейнът включва повече условия, характерни за американския пазар, а не за Европа.
Домейнът “.eu” пък е добра визитна картичка за компаниите според Сепия, защото представлява качество. Той е по-малък от “.com”, но може да обобщи ясно пазарите, на които фирмата иска да оперира.
Най-голям брой страници с домейна “.eu” през последните години са такива, свързани с бизнес - около 35%. Личните страници разчитат повече на домейна “.org”, коментира експертът.
До момента има 3,88 млн. регистрирани домейна с “.eu”, до първото тримесечие на 2016 г. се очаква да бъдат пуснати и домейни на кирилица.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари