Американският концерн Amazon бе принуден да изтегли около 400 000 продукта в Индия, след като в понеделник в страната влезе в сила нов регламент, ограничаващ бизнеса с електронна търговия.
Първоначално обявен в края на 2018 г., новият регламент налага забрана на екзклузивните продажби, не позволява на търговците на дребно да продават продукти на платформи, които се смятат за инвеститори, и прилага ограничения за отстъпки и кешбек промоции.
Това е изключително проблематично за Amazon и Flipkart, неговия конкурент, който е собственост на Walmart след сделка за 16 милиарда долара от миналата година. След като решение от 2016 г. ѝ попречи да притежава запаси, Amazon ограничи своята система, така че собствените ѝ продукти да се предлагат от предприятия, които са частична собственост на местни партньори. Но последното законодателство ѝ забранява да работи с организации, на които е собственик. Затова се смята, че компанията е извадили до 400 000 продукта от продажба в Индия, посочва материал на New York Times. Изтеглените продукти генерират около една трета от изчисляваните на 16 млрд. долара годишни приходи на компанията в Индия.
Същият материал разкрива, че Flipkart може да е изтеглила до една четвърт от продуктите си, за да спази закона. Данните се базират на анализ на консултантската фирма Technopak.
Flipkart и Amazon не успяха да получат тримесечно изключение от законите, съобщава Bloomberg. Затова днес техните каталози изглеждат много по-оскъдни.
Правителството на премиера Нарендра Моди затегна правилата за търговците на дребно след нараснали оплаквания от страна на малки магазини и местни продавачи. На Amazon и Flipkart вече е забранено да сключват изключителни споразумения с продавачи, предлагайки сериозни отстъпки или привличайки ги с реклама на премиум места в своите уебсайтове. Хиляди продукти вече са изчезнали от виртуалните рафтове на дуото, които заедно съставляват 70% от онлайн пазара на дребно в Индия. Арвинд Сингал от консултантската компания Technopak Advisors Pvt оценява, че ръстът на приходите на двете компании може да спадне с до 15% през следващите месеци от 25% до 30% по-рано.
Онлайн търговията в Индия ще надхвърли 100 млрд. долара годишно до 2022 г. в сравнение с 35 милиарда долара днес. Броят на индийските граждани, които имат достъп до интернет, расте според доклад на PwC. Но изглежда, че 2019 г. може да доведе до голямо главоболие за интернет компаниите на пазара.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент